Met een simpele wrap had de eigenaar van een McLaren 675LT heel eenvoudig en goedkoop zijn sportcoupé kunnen omturnen in een klein kopie van de beroemde McLaren F1 GTR Gulf-Davidoff uit 1997. De gefortuneerde bezitter koos echter voor een bezoek aan McLarens MSO-afdeling.


Uren

Liefst 1000 uren waren er voor nodig om de 675LT de kleurstelling van de F1 GTR Long Tail Gulf-Davidoff te geven. Liefst 800 uur zitten er alleen al in het aanbrengen van de kleurstelling. McLaren heeft toestemming aan Gulf Oil International Ltd gevraagd om de bekende Gulf-kleuren op de auto te mogen gebruiken. De beroemde Gulf-tinten zijn van bovenaf duidelijk zichtbaar. De lichtblauwe tint met de centraal geplaatste oranje streep van bumper tot bumper is zo karakteristiek. En profil valt de Davidoff-kleurstelling op, al verwijzen de oranje wielen in 20 spaaksdesign weer naar de Gulf-sponsoring op de racewagen van destijds.


Features

De opdrachtgever heeft niet alleen de McLaren 675LT van een nieuwe carrosserietint laten voorzien, de auto heeft ook enkele nieuwe features gegeven die tijdens de bouw van de 675LT in 2016 niet zijn aangebracht. De sportcoupé beschikt nu over de enkele tienduizenden euro’s kostende airscoop op het dak. Binnenin is zijn de tinten blauw en oranje ook doorgevoerd. Zo zijn de racestoelen van MSO Bespoke zijn bekleed met Carbon Black alcantara waarin oranje en blauwe contrasterende stiksels zijn aangebracht. Net als op de buitenkant van de auto zijn de initialen van de eigenaar ook in de stoelen terug te vinden. De oranje gordels zijn eveneens exclusief voor de speciale 675 LT. De schakelaars op het Active Dynamics Panel kleuren Gulf Blue, terwijl de delen rond de ventilatieroosters en de omlijsting van de startknop weer oranje is.


Motorisch

Alle aanpassingen zijn optisch. De krachtbron is onveranderd de 3.8 V8-turbomotor waaruit McLaren 675 pk en 700 Nm perst. De sportcoupé accelereert in 2,9 tellen van stilstand naar 100 km/h. De topsnelheid bedraagt 330 km/h.

Le Mans 1997

De originele F1 GTR Long Tail Gulf-Davidoff-racewagen dateert van 1997. Dat jaar verscheen het Gulf-raceteam met drie auto’s in de Gulf-Davidoff-kleuren aan de start van de 24 Uursrace van Le Mans. Ze reden onder de startnummer 39, 40 en 41. Laatstgenoemde exemplaar stond tentoon voor de gepersonaliseerde 675 LT en werd bestuurd door Pierre-Henri Raphanel, Jean-Marc Gounon en Anders Olofsson. De auto eindigde tweede overall.