Maserati Levante 350 mag nu ook in Europa blijven
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fafd114931154a258a489e107a1efea81e31e7a98-e1505991563955.jpeg)
Alle exemplaren van de Maserati Levante 350 werden tot op heden aan het einde van de productielijn direct de boot op gereden om in onder andere Azië en Amerika in de verkoop te gaan. De fabrikant zal nu ook auto’s beschikbaar stellen voor de Europese koper.
Met de komst van de 350-versie komt er eindelijk een betaalbaardere versie van de benzine-Levante in het leveringsprogramma. De Italiaanse SUV werd sinds de marktintroductie vorig jaar in Europa alleen als S-uitvoering aangeboden, maar in dat model ligt een 430 pk sterke 3.0 V6-turbomotor. Het merk ziet nu in dat er ook liefhebbers zijn van een wat minder potente motorisering. Vandaar dus de komst van de 350. De cijferaanduiding duidt op het motorvermogen van de geknepen V6-motor. De 350 beschikt dus over een 350 pk sterke 3.0 V6-turbomotor. Het koppel bedraagt 500 Nm, wat tussen 1750 en 4500 tpm wordt afgegeven.
Prestatieniveau
Met het blok in het vooronder sprint de SUV in exact zes tellen van stilstand naar 100 km/h en is hij in staat om een topsnelheid te halen van 251 km/h. Het opgegeven gemiddeld verbruik bedraagt 10,7 l/100 km. Ter vergelijking, de 430 pk/580 Nm sterke Levante S zit in 5,2 seconden van stilstand op 100 km/h en haalt een topsnelheid van 264 km/h. Het gemiddeld verbruik van dat topmodel ligt op 10,9 l/100 km.
Prijzen
De Levante 350 is per direct te bestellen in drie uitrustingsniveaus, te weten het naamloze basisniveau, de GranLusso en de GranSport. De prijslijst start bij € 131.007,- voor de ‘350’. De GranLusso en GranSport kosten beide € 141.280,-.
Lees ook:
Ook interessant
-
Je raadt nooit de motor van deze caravan/camper-Volkswagen T1
-
Vaak krassen op je auto? Deze optie voorkomt ze, aldus Elon Musk
-
‘Goedkope’ Chinese concurrent Mercedes G-klasse kan varen!
-
De allereerste hybride is zuinig en koop je voor minder dan een elektrische fiets
-
Kabinet trekt 125 miljoen uit voor waterstof, dit zijn de plannen
-
Review SsangYong Torres – Te bestellen als je ‘m echt wil hebben
-
Covermodel: Fiat 2300 Coupé, ‘Een waardig topmodel’
-
Lege accu? Dit kost het als je strandt met je elektrische auto
-
Deze auto’s moet je nooit kopen volgens ChatGPT
-
Occasions: 3 comfortabele top-middenklassers voor 15.000 euro
-
Deze zelfgebouwde Saab EX kan van jou zijn, en dat wil je
-
Waarom is LPG zo goedkoop?