Maserati Levante 350 mag nu ook in Europa blijven
Alle exemplaren van de Maserati Levante 350 werden tot op heden aan het einde van de productielijn direct de boot op gereden om in onder andere Azië en Amerika in de verkoop te gaan. De fabrikant zal nu ook auto’s beschikbaar stellen voor de Europese koper.
Met de komst van de 350-versie komt er eindelijk een betaalbaardere versie van de benzine-Levante in het leveringsprogramma. De Italiaanse SUV werd sinds de marktintroductie vorig jaar in Europa alleen als S-uitvoering aangeboden, maar in dat model ligt een 430 pk sterke 3.0 V6-turbomotor. Het merk ziet nu in dat er ook liefhebbers zijn van een wat minder potente motorisering. Vandaar dus de komst van de 350. De cijferaanduiding duidt op het motorvermogen van de geknepen V6-motor. De 350 beschikt dus over een 350 pk sterke 3.0 V6-turbomotor. Het koppel bedraagt 500 Nm, wat tussen 1750 en 4500 tpm wordt afgegeven.
Prestatieniveau
Met het blok in het vooronder sprint de SUV in exact zes tellen van stilstand naar 100 km/h en is hij in staat om een topsnelheid te halen van 251 km/h. Het opgegeven gemiddeld verbruik bedraagt 10,7 l/100 km. Ter vergelijking, de 430 pk/580 Nm sterke Levante S zit in 5,2 seconden van stilstand op 100 km/h en haalt een topsnelheid van 264 km/h. Het gemiddeld verbruik van dat topmodel ligt op 10,9 l/100 km.
Prijzen
De Levante 350 is per direct te bestellen in drie uitrustingsniveaus, te weten het naamloze basisniveau, de GranLusso en de GranSport. De prijslijst start bij € 131.007,- voor de ‘350’. De GranLusso en GranSport kosten beide € 141.280,-.
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW is op weg naar boven met deze M Hybrid V8
-
Dit stokoude driepittertje is duurder dan een nieuwe BMW M5
-
Deze Alpine heeft de mooiste spruitstukken aller tijden
-
Nieuwe Renault Twingo en Tesla Model Y-concurrent van BYD – Parijs Motor Show deel 1
-
Heeft Citroën gewoon een paar ledjes op de gefacelifte C4 geplakt?
-
In de vernieuwde Citroën Ami zou je een Eend moeten herkennen
-
De nieuwe Alpine A110 R Ultime is gruwelijk duur
-
Mini John Cooper Works Electric en Aceman is sneller dan een Ferrari
-
De Audi Q6 Sportback E-Tron koop je niet voor de ruimte, wél voor de range
-
De elektrische Citroën C5 Aircross komt straks 700 kilometer ver
-
Zo wilde Volkswagen de Golf 50 jaar geleden eigenlijk noemen
-
Deze negen jaar oude BMW heeft een hoogst illegaal record gebroken