Mansory geeft Mercedes GLS63 AMG twee bullbars en 850 pk
Mansory neemt weer eens een dikke SUV onder handen. Ditmaal vergrijpt de tuner zich aan de Mercedes-Benz GLS63 AMG.
Als Autovisie-lezer ken je Mansory wel. De Duitsers zijn gespecialiseerd in het tunen van luxeauto’s, dure SUV’s en sportwagens. Neem bijvoorbeeld de extreemste Urus van Nederland.
Mansory is weer extreem uitgesproken
Ook bij de Mercedes-Benz GLS63 AMG gooit Mansory enige subtiliteit overboord. Om te beginnen verwisselt het bedrijf de motorkap door een van cabron fibre. Ook de bumperlip, achterdiffusor (die in twee uitvoeringen te bestellen is), spatbordverbreding- en verlenging en dakspoiler zijn vervaardigd van koolstofvezel. Om het extremistische design af te toppen krijgt de Merc 24-inch zwarte wielen.
Optioneel kan je op de neus en achterdiffusor een flinke bullbar schroeven. Toch even schrikken als je deze mastodont ineens in je binnenspiegel ziet.
In het interieur hebben alle Mercedes-logo’s plaatsgemaakt voor Mansory-propaganda. Desondanks is het interieur onder de sterrenhemel niet zo opzichtig vormgegeven als het exterieur.
Mercedes GLS63 AMG krijgt veel meer vermogen
Mansory laat het in geval van de Mercedes-Benz GLS63 AMG niet enkel bij uiterlijke upgrades en komt met verschillende vermogenspakketten. Standaard levert de Mercedes-Benz GLS63 AMG 4Matic+ (een hele mond vol) 612 pk en 850 Nm aan koppel. Het lichtste pakket, genaamd P720, levert 720 pk en 1000 Nm aan koppel. In dit geval gaat het om een enkel een softwarematige tune.
Kies je voor het P850-pakket dan krijg je nóg meer vermogen. Je raadt het al, 850 pk. Het motorblok levert dan 1100 Nm aan trekkracht. Deze vermogenstoename is te danken aan andere software, verbeterde turbo’s, een sportuitlaatsysteem, nieuwe downpipe en een aangepast luchtfilter.
Opvallendste auto van 2022? Mansory bouwt 900 pk sterke Bentley Bentayga
Het standaardpakket van Mansory voor de Mercedes-Benz GLS63 AMG zijn naar eigen invulling aan te passen. Wat de tuning kost, is nog onbekend. De standaard-Mercedes heeft in Nederland al een prijskaartje van meer dan 230 mille.
Lees ook:
Ook interessant
-
‘We worden toch maar geen volledig elektrisch merk’, zegt Mercedes nu
-
Onderzoek: ‘Bijna alle semi-autonome rijassistenten zijn ruk!’
-
Mercedes: ‘Europa moet het Chinese merken juist makkelijker maken’
-
Waarom je liever een gebruikte Mercedes-AMG koopt dan deze nieuwe E53
-
Dit is waarom iedere Mercedes een schietstoel-functie heeft
-
Mercedes-AMG SL 43 vs. Lexus LC 500 Convertible: leukste cabrio
-
Ook Mercedes zelf vindt het design van de EQE en EQS niks
-
Deze Mercedes SL is onderhuids een Pagani Zonda
-
Deze Mercedes CLE bewijst: de cadeauklasse bestaat nog
-
Waarom je liever een plug-in hebt dan deze AMG
-
Waarom nieuwe Mercedes-modellen gebruiksonvriendelijker worden
-
Satisfying: Deze Mercedes 300SD krijgt eerste wasbeurt sinds 18 jaar