Manhart maakt BMW deze 8-Serie krachtiger dan M8 Competition
Het is een van de duurste sportieve auto’s die je kunt kopen bij BMW, de M8 Competition Cabrio. De ruim 230.000 euro kostende bolide legt het nu echter af tegen de 45.000 euro goedkopere BMW M850i. Tenminste, nadat Manhart eraan heeft gesleuteld.
Na de tuning draagt de auto de codenaam MH8 700 en levert de 4,4-liter V8 geen 530 pk en 750 Nm, maar 710 pk en 925 Nm. Voor deze immense vermogenstoename is meer nodig dan alleen een ECU-remap.
Flinke aanpassingen
Manhart pakt de turbo’s, intercooler, luchtfilters en het in- en uitlaatsysteem aan. Naast meer vermogen zorgt het unieke uitlaatsysteem, dat zich middels kleppen laat bedienen, voor een bak aan beleving.
Hoewel je als bestuurder zeker geniet van de 180 pk extra, vindt de achttraps automaat die extra paarden minder plezierig. Manhart heeft daarom de versnellingsbak versterkt. Waar de Duitsers hun fantasie niet op hebben losgelaten is de remmerij. De remkracht van het standaard systeem moet ook voldoende zijn om de M850i met alle extra peeka’s tot stoppen te brengen.
Een typisch Manhart-design
Naast het upgraden van vermogen kennen we Manhart van hun zwarte auto’s met gouden accenten. Ook de BMW M850i Cabrio voldoet uiteraard aan deze verwachting.
Een achterspoiler, bumperlip, nieuwe diffuser en een met 30 millimeter verlaagde ophanging geven de BMW M850i een brutere uitstraling. De gouden accenten en de streep die vanaf de motorkap richting de achterbumper loopt is evenals de strepen op de zijkant wat smaakgevoelig. Om dan nog maar te zwijgen over de zonnestrip die vol trots de codenaam ‘MH8 700’ uitdraagt.
Een stuk subtieler zijn de 20-inch wielen. Hoewel het gouden randje wel verhult dat het Manhart Exclusives zijn, valt de donkergrijze kleur weg onder de opvallende BMW M850i.
Jouw BMW M850i een stukje Manhart geven
De prijs van de MH8 700 is op aanvraag, al hoef je jouw 8-Serie niet te voorzien van het hele pakket. In de webshop van de tuner is bijvoorbeeld ook alleen de carbon diffuser te bestellen. Voor dit onderdeel vraagt het bedrijf 3 mille.
Wie een ‘normale’ M3 of M4 niet genoeg vindt: de Manhart MH3 en MH4
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze vijf klassiekers worden wegenbelastingvrij in 2025
-
BMW ontslaat personeel dat auto’s naar Rusland smokkelde
-
Is de BMW M135 zijn forse prijs waard? – Autovisie Supertest
-
BMW M5 weet iedereen op het circuit te verbazen – Autovisie Supertest 2024
-
Oh oh! Deze elektrische BMW M2 zullen puristen niet leuk vinden
-
Waarom dit de slechtste ode aan de BMW M1 ooit is
-
Zoveel? Dit is hoeveel motoren alle BMW M-modellen krijgen
-
De nieuwe BMW M5 is een kind van zijn tijd
-
Geef acht! Welke occasion nemen we: de BMW 645Ci of Jaguar XK?
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
BMW: ‘Europees verkoopverbod brandstofauto’s moet van tafel’
-
Nieuwe BMW’s, zoals deze 2-serie Gran Coupé, zijn net Kia’s