Lynk & Co verhoogt maandelijkse abonnementskosten voor de 01
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F06%2FO1-vs-Kuga-13-van-95.jpg)
Lynk & Co verhoogt de prijzen voor diens flexibele abonnement met 10 procent. Wie nu een maandelijks abonnement afsluit om de 01 te rijden, betaalt geen 500, maar 550 euro per maand.
De prijsverhoging gaat nu al in voor nieuwe gebruikers. Wie op de website van het merk gaat kijken, ziet dan ook dat de abonnementsprijs 500 euro bedraagt. Maar de prijsverhoging geldt ook voor bestaande klanten. Zij kunnen vanaf 1 september een hogere factuur verwachten, zo schrijft Automotive News Europe.
Hogere kosten
Volgens het medium heeft Lynk & Co geen reden gegeven voor de prijsverhoging, maar die is makkelijk te raden. Autofabrikanten hebben door alle crises van de afgelopen tijd te maken met hogere kosten, en die moeten ergens terugverdiend worden. Vandaar dat de autobouwer de prijs van diens flexibele abonnementsvorm verhoogt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F06%2FO1-vs-Kuga-51-van-95.jpg)
Het betekent dat er een hoop mensen te maken krijgen met de verhoging, want het grootste deel van de 01-rijders heeft een dergelijk abonnement afgesloten. Het gaat om maar liefst 90 tot 95 procent in Europa, zo stelt Lynk & Co. Particuliere klanten zijn daarbij goed vertegenwoordig, want ze zijn samen goed voor 70 procent van alle Europese klanten van het merk. De abonnementsvorm is overigens zeer flexibel. Het is maandelijks opzegbaar en voor die 550 euro kun je per maand 1250 kilometer rijden. Elke extra kilometer kost 15 eurocent. Rijd je niet in je 01, dan kun je ‘m delen met anderen en krijg jij weer geld terug.
Kun je de Lynk & Co kopen?
Overigens is de Lynk & Co 01 ook gewoon ‘ouderwets’ te koop. Momenteel staat het model voor 42.000 euro op de Nederlandse prijslijst.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F06%2FA125229.jpg)
Copyright Foto: Matty van Wijnbergen. Lync & Co / Alain Visser Amsterdam – Lync & Co / Alain Visser
Autovisie sprak onlangs met Alain Visser, CEO van het merk. Hij liet weten dat traditionele automerken het idee van zo’n flexibele abonnementsvorm overnemen. “Dat is prima en veelzeggend”, stelde Visser. “Maar zij bieden opzegging vanaf drie, zes maanden. Dat is in feite het aloude leasen, niet huren. Wij willen het Netflix van de auto-industrie zijn: ben je ons beu, dan stop je.” Op weekbasis verhuren heeft hij wel overwogen, maar de kans op misbruik werd te groot geacht.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze auto’s moet je nooit kopen volgens ChatGPT
-
Occasions: 3 comfortabele top-middenklassers voor 15.000 euro
-
Deze zelfgebouwde Saab EX kan van jou zijn, en dat wil je
-
Waarom is LPG zo goedkoop?
-
Lotus-fans opgelet, deze speciale Bac Mono R is alles wat je wil!
-
Deze sportauto kan je rijden van een AOW-uitkering
-
Dit is de Tesla Cybertruck als politieauto, en die kan echt komen
-
Benzine toch niet duurder!
-
Nooit meer een parkeerkaartje kopen: zo werken de 4 bekendste parkeerapps
-
Deze occasion wil je: Peugeot 607, beter dan een BMW 5-serie?
-
Bijna 30 procent van de benzinerijders wil na accijnsverhoging een andere auto
-
Audi stopt met de Q4 e-tron 40, dit is zijn opvolger