Lotus Evora zoekt het circuit weer op
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Flotus-evora-gt4-concept-race-car-2019-foto-11.jpg)
De Lotus Evora keert in 2020 weer terug op het circuit. Op de Shanghai International Auto Show 2019 heeft Lotus de Evora GT4 Concept gepresenteerd. Niet voor de lol. Lotus heeft serieuze plannen met het model.
Evora GT430
Als basis voor de Evora GT4 Concept gebruikt Lotus de Evora GT430 en GT430 Sport. Om de racer te laten voldoen aan de FIA-regels zijn er de nodige aanpassingen doorgevoerd, zoals de installatie van een FIA approved T45 rolkooi, een 120 liter FIA-tank en motorsport ECU. Lotus installeert verder een 6-inch TFT-display met data logging.
Harrop supercharger
De 3,5-liter V6-motor met Harrop supercharger is iets gekieteld en levert nu 456 pk bij 7.000 toeren per minuut en maximaal 510 Nm bij 4.000 toeren per minuut. Dat is genoeg power om de 1.200 kilogram zware Evora GT4 Concept een topsnelheid te geven van 274 km/h.
China
De Evora GT4 wordt ontwikkeld in Hethel, de thuisbasis van Lotus. Toch zien we deze Lotus voor het eerst in actie in China in GT4-geschikte races. Lotus heeft de Chinese coureurs Cui Yue en Gaoxiang Fan al aangesteld als officiële fabrieksrijders voor China. De Britse sportautobouwer maakt later dit jaar meer details bekend over zijn plannen met de Evora GT4.
Lees ook:
Ook interessant
-
Hoe Audi minder auto’s gaat verkopen om meer geld te verdienen
-
In dit land is de Porsche 911 de bestverkochte nieuwe auto
-
De Nissan Ariya Nismo rijdt geweldig, maar heeft één groot nadeel
-
Deze Kia EV4 komt de Volkswagen ID.3 een oplawaai geven
-
Dit prototype van de nieuwe BMW M3 heeft 18.000 Nm koppel!
-
Lucid bouwt volstrekt overbodige elektrische auto’s, vindt het merk zelf
-
Zo zien de compacte Volkswagen ID.1 en ID.2X eruit
-
Goed nieuws voor occasionkoper: prijs gebruikte Tesla is gekelderd
-
Hè hè! Peugeot e-3008 en e-5008 krijgen eindelijk fatsoenlijk vermogen
-
Waarom de Maserati MC20 GT2 Stradale géén heldenmaker is
-
Aston Martin: ‘Onze klanten haten elektrische auto’s!’
-
Zo verdwijnen miljoenen aan EV-subsidie naar het buitenland