De lekkerste Toyota is nog lekkerder gemaakt. Toch?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2F01-Toyota-GT86-17032016-header.jpg)
De fabrikant kondigde afgelopen maart de opgefriste versie al aan, maar de marktintroductie laat nog even op zich wachten. Over een maand staat de licht gerestylede Toyota GT86 ook bij de Nederlandse dealers. De heerlijk sportief rijdende coupé is echter al per direct te bestellen.
Zowel de techneuten als de ontwerpers van Toyota hebben naar de GT86 gekeken en zijn tot de volgende aanpassingen gekomen. Laten we beginnen met het onderhuidse deel. Gekozen is om de afstelling van de veren en dempers te herzien. Het moet resulteren in een nog betere wegligging. Tegelijkertijd is de besturing directer gemaakt om het dynamische karakter van de sportcoupé te verscherpen. Op motorisch vlak laat Toyota alles bij het oude. Onder de lange neus hangt onveranderd een 200 pk sterke 2,0 liter viercilinder boxermotor.
LED-techniek
De bijdrage van de ontwerpafdeling bestaat uit andere bumperdesigns en een gerestylede grille. Het luchtrooster is lager maar breder. Voorts zijn de mistlampen met LED-technologie uitgerust, terwijl ze voortaan in de koplampunits zijn ondergebracht. Ook voor de dagrijverlichting en de richtingaanwijzers maakt Toyota nu gebruik van LED-techniek, wat ook terug te vinden is in de achterlichtunits. De aanpassingen aan de buitenzijde worden afgerond door een grotere achterspoiler en nieuwe 17 inch lichtmetalen wielen. Binnenin beschikt de GT86 voortaan over een nieuw 4,2-inch TFT-display en nieuwe bekleding.
Automaat en handbak
Toyota zet de GT86 voor € 45.495,- op de prijslijst, een prijskaartje dat hangt aan de 2.0-versie met automaat. De tarieven van de handgeschakelde uitvoering begint bij € 48.795,-.
Lees ook:
TOYOTA MAAKT SHOOTING BRAKE VAN GT86
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V
-
Column: ‘Elektrische auto’s zijn de oplossing niet’
-
15- en 14-jarige vluchten in gestolen Toyota voor politie
-
’s Werelds goedkoopste auto van Tata als Nederlandse occasion
-
Waarom de GT3 R Rennsport de ultieme Porsche 911 is, maar je ‘m niet wil
-
Dit kost de Volkswagen ID.7 in Nederland
-
Deze bekeuringen moet je niet betalen!
-
Mistig? Dit is wanneer je mistlampen mag gebruiken
-
Bijna 40 procent van de Nederlanders vult ruitenvloeistof eigen auto niet bij
-
De BMW X2 moet gewoon lekker normaal doen
-
Waarom de elektrische auto van Huawei Tesla van zijn troon kan stoten
-
Autorijden is duur: maar carpoolen voor veel Nederlanders geen optie