The last hurrah: Porsche 911 GT2 RS Clubsport
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fporsche-911-gt2-rs-clubsport-type-991-ii-foto-3.jpg)
The last hurrah van de Porsche 911 generatie 991 Mark 2, dat is de Porsche 911 GT2 RS Clubsport. Het is de circuituitmonstering van de 911 GT2 RS waarvan Porsche slechts 200 exemplaren bouwt.
Niet straatlegaal
Straatlegaal is de Porsche 911 GT2 RS Clubsport niet. Je betaalt een forse 405.000 euro exclusief belastingen voor een circuitspeeltje. De levering van de eerste auto’s start in mei 2019.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fporsche-911-gt2-rs-clubsport-type-991-ii-foto-7.jpg)
700 pk
De 911 GT2 RS Clubsport krijgt een 700 pk sterke 3,8-liter zescilinderboxermotor: dezelfde krachtbron als de 911 GT2 RS. Je schakelt met een zeventraps PDK met voor de verandering grote stuurpaddles. Over het stuurwiel gesproken: de 911 GT2 RS Clubsport heeft het carbon stuurwiel en kleurendisplay van de 911 GT3 R.
Achterwielaandrijver
De Clubsport-versie is net als de straatversie een achterwielaandrijver. Al het vermogen wordt op de 310 mm brede achterwielen overgebracht. Andere kenmerken: een rolbeugelconstructie, racestoelen met zespunts veiligheidsgordels, airconditioning, aluminium monobloc-remklauwen met zes zuigers in combinatie met gegroefde en intern geventileerde 390 mm-remschijven vóór, 360 mm schijven en remklauwen met vier zuigers achter, PSM (Porsche Stability Management) en tot slot uitschakelbare tractiecontrole en ABS.
Volbloed racer
De Clubsport is een volbloed racer. Hij heeft een veiligheids-brandstoftank (FT3) met 115 liter inhoud met een vulopening in de voorklep, een brandblusinstallatie en veel onderdelen van met carbonfiber versterkte kunststof (CFRP), zoals de klep vóór, dak (met ontsnappingsluik), afneembare motorkap en de achtervleugel.
Lees ook:
Ook interessant
-
De goedkoopste Porsche is volledig elektrisch
-
Schrik niet van de koplampen van de nieuwe Porsche Panamera
-
Nieuwe Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid is de sterkste ooit
-
Waarom deze Porsche 914 twintig keer (!) zoveel kost als normaal
-
Koopwijzer: Porsche Boxster – problemen, uitvoeringen en prijzen
-
Dit is de heftigste open Porsche van het moment
-
525 pk en handbak: Deze Porsche 911 S/T is een puristisch feestnummer
-
Alle Porsches worden volledig elektrisch, behalve deze…
-
Audi laat Q6 e-tron zien, met een beetje hulp van Porsche
-
Porsche verving zijn beroemde logo bijna door deze gekke dingen
-
Bijna 1100 pk sterke Porsche Vision 357 Speedster maakt Goodwood onveilig
-
Zeg wielkastverbreders, waar gaan jullie met die Porsche 911 heen?!