Land Rover jokt een beetje over de vernieuwde Range Rover Evoque
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F06%2FRR_EVQ_24MY_DYNAMIC_HSE_210623_03.jpg)
‘Zero tailpipe emissions’, staat er in het persbericht over de geüpdatete Range Rover Evoque. Bijzonder, want van het compacte Land Rover-model is geen volledig elektrische versie.
Misschien is de tekst opgesteld door een stagiaire, want meteen na de woorden ‘zero tailpipe emissions’ staat ‘P300e electric hybrid offers CO2 emissions from 31g/km’. En dat is niet nul…
Range Rover Evoque onder het mes
Maar goed, we doen flauw. Belangrijker is immers dat de Range Rover Evoque een facelift heeft gehad. Kun je dat zien? Nauwelijks. De koplampen – met matrix-led-techniek – hebben een iets andere indeling gekregen en ook het patroon in de grille is gewijzigd.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F06%2FRR_EVQ_24MY_02_INTERIOR_210623.jpg)
Volledig nieuwe middenconsole
In het interieur van de Range Rover Evoque zijn de wijzigingen wél meteen duidelijk. Op het dashboard vinden we nu een volledig nieuwe middenconsole. Land Rover haalde dat trucje ook al uit bij de recent opgewaardeerde Discovery Sport.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F06%2FRR_EVQ_24MY_04_INTERIOR_210623.jpg)
Het infotainmentscherm is licht gebogen en hangt nu als een schilderij boven de middentunnel. Jammer is dat Land Rover zo goed als alle fysieke knoppen heeft verwijderd. Ook de bediening van de klimaatfuncties gaat nu via het display in de Range Rover Evoque.
Op het stuur spotten we van die aanraaktoetsen. De topman van Volkswagen heeft deze week gezegd dat toekomstige modellen weer terug gaan naar echte knopjes. Er kwamen te veel klachten van Volkswagen-rijders binnen.
Plug-in hybride met 62 kilometer range
Aan het motorengamma van de Range Rover Evoque verandert weinig. Er zijn nog steeds een aantal milde hybrides, de P160, de P200 AWD, de P250 AWD en de P300 AWD, alsmede een diesel. De P300e-stekkerhybride heeft wat andere specs gekregen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F06%2FRR_EVQ_24MY_DYNAMIC_HSE_210623_09.jpg)
Hij koppelt een driecilinder met turbo aan een elektromotor voor een totaalvermogen van 309 pk. Je kunt ermee in 6,4 seconden naar 100 km/h sprinten, maar relevanter is waarschijnlijk het brandstofverbruik en de elektrische range.
Voor de prijs van een Bentley Bentayga kun je ook deze Land Rover kopen
Op zijn 14,9-kWh batterij komt de Range Rover Evoque P300e maximaal 62 kilometer ver. Land Rover weet zelf ook dat dat vaak niet haalbaar is, dus meldt de fabrikant dat de actieradius in de praktijk op zo’n 48 kilometer ligt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F06%2FRR_EVQ_24MY_DYNAMIC_HSE_210623_04.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Uw Garage: Hans heeft de enige échte Rover SD1 Convertible
-
Chinese merken kopiëren nog steeds! Kijk maar naar deze BAIC…
-
Je raadt nooit welke F1-coureur deze gepimpte Toyota Supra bezit
-
Nieuwe pick-up van Fiat is goedkoper dan Volkswagen Polo
-
Het Audi-logo kan levensgevaarlijk zijn! Niet doorslikken dus…
-
Zo verbruik je in de file zo min mogelijk benzine en bespaar je geld
-
Gelekt: productieversie van de Renault 5 E-Tech vanuit elke hoek
-
Er ligt straks een Amerikaanse muscle car onder jouw kerstboom
-
Geen enkele auto is ooit hoger geklommen dan deze Porsche!
-
Opletten! In Amsterdam mag je vanaf morgen nog maar 30 km/h
-
Joel Beukers: ‘Ik heb liever al mijn auto’s zwart’
-
Morgan maakt ons blij met een (elektrische) dooie mus