Bij de onthulling van de Land Rover Discovery dachten wel al: 'Weet je wat dit ding nodig heeft? Een 525 pk sterke 5,0 liter V8.' Het is alsof Land Rover ons gehoord heeft, want hier is de enigszins wonderlijke Discovery SVX.

Discovery SVX


Wonderlijk, want natuurlijk heeft een Disco geen 5,0 liter V8 met 525 pk en 625 Nm koppel nodig! Maar goed, Land Rover heeft het toch behaagd om er eentje te gaan bouwen. En hij krijgt een oude Subaru-naam mee. Kennen jullie die bijzonder gestileerde coupé uit de jaren negentig nog? De Subaru SVX.

Meer grondspeling

Hoe dan ook, de Discovery met dezelfde naam komt uit de koker van Land Rover Special Vehicles Operations (SVO). Hij komt volgend jaar op de markt. Niet alleen met die achtcilinder, maar ook met meer grondspeling (nog meer?), langere veerwegen en Hydraulic Active Roll Control (H-ARC), een systeem dat overhellen tegengaat.

Actief differentieel

Verder is de Discovery SVX uitgerust met een aangepast Terrain Response 2-systeem, een actief middendifferentieel en een elektronisch sperrend achterdifferentieel. Hij rolt op 20 inch lichtmetalen wielen met daaromheen 'blubberbanden' van Goodyear in de maat 275/55 R 20. De Land Rover Discovery SVX die straks bij de dealers staat, zal licht afwijken van deze, maar kopen kun je hem.

land_rover_discovery_svx_96
Discovery SVX
land_rover_discovery_svx_92
Discovery SVX
land_rover_discovery_svx_3
Discovery SVX
land_rover_discovery_svx_8
Discovery SVX
land_rover_discovery_svx_2
Discovery SVX

Abonneer je gratis op Autovisie YouTube

Mis geen enkele video van de makers van Autovisie!

Join!