Lamborghini produceert de Murciélago al sinds 2010 niet meer. Toch is de Murciélago nog steeds een gewilde supercar onder liefhebbers. De Iraanse onderneming Iranian Lamborghini is daarom gestart met het bouwen van replica's. Speciaal voor de liefhebber. Wat zou Lamborghini hiervan vinden?

Perfectioneren

Iranian Lamborghini heeft vier lang gewerkt aan het perfectioneren van een replica van de Murciélago SV, destijds het topmodel van de Murciélago-familie. De replica werd voorgesteld in Tabriz, waar de productie ook plaats moet vinden. Ondernemer Masud Moradi blijkt achter het project te zitten.

View this post on Instagram

چقدر دوستان محبت داشتند چند روزه 💛 Photo: @aydin_siami . . . ‎ ‎‏‎ ‏#masoudmoradi ‎‏#lamborghinitabriz ‎‏‎‏#iranianlamborghini ‎‏‎‏#murcielagotabriz #💛 #iran #iranian #tabriz #tabrizim #persian #persia #luxurycars #luxurycar ‎#لاکچری‏ ‎#لامبورگینی ‎‏‎#مورسیه_لاگو ‎‏‎#مورسیه_لاگو_تبریز ‎‏‎#لامبورگینی_ایران ‎‏‎#خودروری_دست_ساز ‎‏‎#لامبورگینی_دست_ساز ‎‏‎#لامبورگینی_تبریز ‎‏‎#مسعود_مرادی ‎#ایران #ایرانی #تبریز #تبریزیم ‎#خودرو #ایرانیان #ماشین ‎#خاص

A post shared by Masoud Moradi (@masud_moradi) on

View this post on Instagram

هیچ خوشحالی برام بالاتر از این نیست که تونستم یکمی خوشحالتون کنم، هرکی قابل دونست برام یه قلب زرد بگذاره 💛 Photo: @aydin_siami . . . ‎ ‎‏‎ ‏#masoudmoradi ‎‏#lamborghinitabriz ‎‏‎‏#iranianlamborghini ‎‏‎‏#murcielagotabriz #💛 #iran #iranian #tabriz #tabrizim #persian #persia #luxurycars #luxurycar ‎#لاکچری‏ ‎#لامبورگینی ‎‏‎#مورسیه_لاگو ‎‏‎#مورسیه_لاگو_تبریز ‎‏‎#لامبورگینی_ایران ‎‏‎#خودروری_دست_ساز ‎‏‎#لامبورگینی_دست_ساز ‎‏‎#لامبورگینی_تبریز ‎‏‎#مسعود_مرادی ‎#ایران #ایرانی #تبریز #تبریزیم ‎#خودرو #ایرانیان #ماشین ‎#خاص

A post shared by Masoud Moradi (@masud_moradi) on

Originele data

De replica is gebouwd op basis van originele data van Lamborghini. De afmetingen zijn identiek aan de originele Murciélago SV en ook zijn er koolstofvezel componenten gebruikt waar dat zou moeten. Testwerkzaamheden zijn nog niet uitgevoerd, vanwege gebrek aan een goede infrastructuur.

Geen V12

Een V12-motor heeft deze replica niet. Moradi heeft een 3,8-liter Lambda V6-motor gebruikt van Hyundai. Specificaties zijn niet genoemd, behalve dat de replica een topsnelheid van 280 km/h zou moeten hebben. In een land als Iran geen verkeerde keuze, want een V6 van Hyundai is veel eenvoudiger te onderhouden dan een exotische V12-motor. Bij voldoende vraag stelt Moradi dat er op jaarbasis 50 tot 100 exemplaren gebouwd kunnen worden. De prijs is niet bekendgemaakt.