Een aangescherpt uiterlijk, meer rijdynamiek, een atmosferische V10 met méér power: de nieuwe Lamborghini Huracán EVO is er volgens de Italianen in alle opzichten op vooruitgegaan.

Rap

Om te beginnen met de krachtbron: achterin lepelt Lamborghini nog altijd een atmosferische 5,2-liter V10-motor, maar nu met 640 pk (+30 pk) en in totaal 600 Nm koppel. Genoeg power voor een 0-100-sprint van slechts 2,9 seconden en een topsnelheid van dik 325 km/u. En voor de echte cijferfreaks: de acceleratie van 0-200 km/u kost slechts 9,0 seconden. Rap dus. Maar dat was de Huracán altijd al.

Aangescherpt

De nieuwe Huracán EVO zet volgens Lamborghini ook stappen op het gebied van beleving en rijdynamiek. Zo hangt de V10-motor nog scherper aan het gas en is ook de zeventraps Lamborghini Dual Clutch (LDF) transmissie met dubbele koppeling aangescherpt. De elektronische stuurbekrachtiging kreeg een update, Lamborghini installeert voortaan vierwielbesturing (Lamborghini Dynamic Steering op de vooras en Lamborghini All-wheel Steering op de achteras) en de EVO-versie krijgt Lamborghini Integrated Vehicle Dynamics (LDVI): het brein van de auto dat alles regelt op basis van input van de bestuurder.

Touchscreen

In het interieur is er weinig nieuws te bespeuren, behalve dan een nieuw infotainmentsysteem met op een middenconsole een 8,4-inch groot touchscreen. De levering van de Lamborghini Huracán EVO start medio 2019.