Lamborghini-deuren voor nieuwste Chevrolet Corvette
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F05%2FSchermafbeelding-2020-05-11-om-13.37.19.png)
Nu de Chevrolet Corvette compleet hertekend is en de motor áchter in plaats van vóór de twee stoelen heeft gekregen, roept de Amerikaanse sportwagen vergelijkingen op met de Italiaanse en Engelse sportwagens. Eikon Motorsports doet dat gevoel versterken door de sportwagen van omhoog scharnierende deuren te voorzien.
Was er ooit een Corvette met vleugeldeuren? Nee! Bestaan er McLarens, Ferrari’s en Lamborghini’s met een dergelijk deursysteem? Ja! Voor de nieuwste Corvette, de intern als C8 aangeduide sportwagen, komt Eikon Motorsports met rechtomhoog scharnierende portieren. De constructie lijkt op die van de Lamborghini Aventador. De bevestigings- en scharnierpunten bevinden zich tegen het voorste wielscherm.
Bestaande ophangingspunten
Eikon Motorsports biedt de deuren als kit aan. Je kunt ze zelf monteren of laten aanbrengen. De hele set bestaat uit twee gasdempers, twee portieren en de bevestigingspunten. Tijdens de montage kunnen de bestaande ophangingspunten gebruikt worden, zo stelt het bedrijf, dat de deuren van het Amerikaanse bedrijf Vertical Doors Inc. betrekt.
C-8 corvette vertical doors. “ The Creation Stage 1 “
Posted by EIKŌN Motorsports on Wednesday, May 6, 2020
Geen 5 minuten werkje
De prijzen liggen op $ 2.899,- voor de doe-het-zelf-kit. Wil je de deuren er door het bedrijf in laten hangen, dan betaal je $ 4.300,-. Gezien het tarief voor de montage is het dus geen klusje dat je in een uurtje realiseert.
Lamborghini-systeem
Lamborghini past al sinds de jaren zeventig omhoog scharnierende deuren op zijn topmodel toe. Sinds de Countach maakt de deurconstructie zelfs deel uit van het karakter van de V12-sportwagens van Lamborghini. De Diablo, Murciélago en Aventador kregen allemaal het deursysteem. Ferrari daarentegen gebruikte omhoog bewegende deuren alleen op de Enzo en LaFerrari. De Italianen maken gebruik van een andere constructie dan zijn aartsrivaal. De bevestigingspunten van de deuren zitten ook in het dak. McLaren past ook die constructie op zijn Senna, P1 en 720S toe, maar niet op de MP4-12C, 540/570 en 650/675. Anders dan de nu op de Corvette aangeboden deuren, zwaaien de portieren van McLaren en Ferrari naar buiten toe open.
Lees ook:
Ook interessant
-
Charoudin stopt Nürburgring-ritjes in vreemde auto’s na megacrash
-
Ken je de mop van Jeff Bezos’ EV voor 20 mille? Trump niet…
-
Pas op met parkeerapps! Want ze kunnen je veel geld kosten
-
Deze McLaren-collectie van 57 miljoen is wat voor koning Willem-Alexander
-
In deze vakantielanden tank je voordelig: plan jouw budget-route
-
In de elektrische Firefly zijn ze één knopje vergeten
-
Dit kost het om airco in te laten bouwen in jouw auto
-
Deze vederlichte Britse sportauto staat je naar het leven
-
Ceo’s krijgen tientallen miljoenen bij ontslag
-
BMW baalt! M2 CS grijpt naast Ringrecord voor compacte auto’s
-
Zo krankzinnig hard wordt er gereden met een Bugatti voor aflevering
-
Deze spullen zijn verplicht in de auto in populaire vakantielanden