Klassieke Ferrari Indycar voor de kleintjes
Van Scuderia Ferrari naar Scuderie Campari. Een Italiaanse Formule 1-technicus bouwde een prachtige klassieke trapauto voor zijn zoontje en kreeg opeens aanvragen vanuit de hele wereld.
Enrico Campari werkte bij het Formule 1-team van Ferrari en was daar specialist op het gebied van koolstofvezel en Kevlar. Dezelfde materialen paste hij toe in de trapauto die hij zijn zoontje in 2012 cadeau gaf voor zijn vijfde verjaardag.
Het uiterlijk van de kleine vierwieler baseerde Campari op de Ferrari 375 Indy uit 1952, een doorontwikkeling van de 375 F1 waarmee ‘het steigerende paard’ weinig succesvol deelnam aan de Indianapolis 500.
“Het uiterlijk baseerde Campari op de Ferrari 375 Indy uit 1952”
De trapversie ervan – die Campari ‘Mira’ doopte – won daarentegen diverse pedaalautowedstrijden en werd al snel populair bij liefhebbers. Het deed de bedenker besluiten zijn eigen bedrijfje op te richten, genaamd Scuderia Campari.
De Mira wordt er alleen op bestelling gemaakt. Wat het wagentje kost, is niet bekend, maar gezien de gebruikte materialen zal de prijs niet mals zijn. De carrosserie kan worden uitgevoerd in glasvezel of koolstofvezel, de wielen zijn van composiet materiaal, het stuurwiel van kersen hout en de pedaalbox van Kevlar.
Lees ook:
Ook interessant
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
Deze sportieve occasion koop je voor minder dan 5.000 euro
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste
-
Nieuwe versie van Audi A3 gaat strijd aan met de crossover
-
Nieuwe Tesla-versie Full Self-Driving toont zeer gevaarlijk rijgedrag
-
Tweede Kamer wil onderzoek: bespioneren Chinese auto’s ons?
-
Autorijden duur? Tijdens je vakantie ben je veel minder kwijt