Kia wijzigt de naamgeving van de elektrische variant van de Kia Niro. In eerste instantie zou de elektrische crossover Kia Niro EV gaan heten, maar dat wordt nu Kia e-Niro. Kia maakt ook direct de actieradius bekend van de Kia e-Niro met 64 kWh lithium-polymeerbatterij een actieradius van 485 kilometer (volgens WLTP) krijgt op één acculading.

64 kWh

Kia benadrukt dat in de ‘urban’ WLTP-testcylus, gericht op rijden in de stad, een actieradius van 615 kilometer wordt bereikt indien de e-Niro het grootste accupakket heeft. Bij een 100kW snellader laadt de 64 kWh batterij van de Kia e-Niro in 23 minuten tot 60 procent op. De Kia e-Niro met 39,2 kWh lithium-ionpolymeerbatterij komt 312 kilometer ver (WLTP).

204 pk versus 136 pk

De Kia e-Niro 64 kWh heeft een 204 pk sterke elektromotor met een koppel van 395 Nm, genoeg kracht voor een 0-100-tijd van 7,8 seconden. De versie met 39,2 kWh-accupakket is uitgerust met een 136 pk sterke elektromotor die eveneens 395 Nm koppel levert.

Kia e-Niro


200.000

De nieuwe e-Niro komt naast de al bestaande Niro Hybrid en Niro Plug-in Hybrid in de line-up van Kia. In Nederland zijn er sinds de introductie van de Kia Niro Hybrid meer dan 10.000 exemplaren verkocht. De Kia Niro Hybrid is daarmee de best verkochte hybride van Nederland in 2017 en 2018. Kia heeft sinds de marktintroductie van het model in 2016 wereldwijd al meer dan 200.000 exemplaren van de Niro verkocht, waarvan 65.000 in Europa.

Eind 2018

De verkoop van de Kia e-Niro start eind 2018. Prijzen maakt Kia binnenkort bekend. De e-Niro beleeft zijn debuut tijdens de Autosalon van Parijs (4-14 oktober).