Johan de Nysschen weg als directeur van Cadillac
Johan de Nysschen vertrekt per direct als topman van Cadillac. Hij heeft het Amerikaanse luxemerk vier jaar geleid, maar wordt plotsklaps vervangen door Steve Carlisle, voorheen directeur van General Motors Canada.
De Nysschen moest het kwakkelende Cadillac er weer bovenop helpen en dat is buiten de Verenigde Staten (lees: in China) ook gelukt. Het merk verkoopt daar een recordaantal auto’s, maar blijft in zijn thuisland moeite hebben om Audi, BMW, Lexus en Mercedes-Benz bij te benen.
Traditionele sedans
In de VS leunt Cadillac nog te sterk op traditionele sedans. En dat terwijl de groei nou juist in SUV’s en crossovers zit. Tot voor kort moest Cadillac het doen met de XT5 en de grote Escalade, maar recent kwam daar (te laat) de compactere XT4 bij.
Vooruit kijken
“Als we vooruit kijken, dan verandert de wereld razendsnel”, zei GM-baas Dan Ammann. “En na de lancering van de nieuwe XT4 moeten we direct alle kansen die we krijgen aangrijpen. Deze [managementwisseling] moet ervoor zorgen dat we dat beter kunnen doen.”
Audi of America
Voordat De Nysschen in 2014 directeur van Cadillac werd, leidde hij twee jaar lang Infiniti. Daarvoor werkte hij voor Audi. Eerst als manager van Audi Zuid-Afrika, daarna als topman van Audi Japan en Audi of America.
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste