Gezien de verkoopvolumes profiteert Jeep uitstekend van de grote vraag naar SUV's, maar nog niet voldoende naar de smaak van de executives, want het Amerikaanse merk wil het aanbod gaan verdubbelen.

Uitbreiding

Over drie jaar telt het modellengamma tien types. Aan zowel de onder- als aan de bovenkant van het programma komen er modellen bij. De basis zal in de toekomst gelegd worden door een kleine SUV, die qua techniek vergelijkbaar zal zijn met de huidige Panda 4x4. Boven het huidige topmodel Grand Cherokee komen nog een luxe Wagoneer, een Grand Wagoneer en een extra groot model. Tevens verschijnt er een pick-up in de vorm van de Gladiator. De komst van de nieuwe modellen gaat bovendien gepaard met de introductie van elektrificatie, naast de bekende benzine- en dieselmotoren. Centraal staan Jeeps met stekkeraansluiting, zowel in combinatie met een benzinemotor als volledig elektrisch met batterij. Als eerste komen er plug-in hybrides van de Renegade en Compass. Die staan voor volgend jaar gepland. De techniek komt zelfs op Jeeps oermodel, de Wrangler.

Elektrische Jeep

De eerste volledig elektrische aandrijflijn (BEV) moet in 2022 productierijp zijn. Zelfs de Grand Cherokee krijgt een dergelijke elektro-unit. Jeep zal zijn elektroauto's met verschillende batterijcapaciteiten gaan aanbieden. De kleinste uitvoering zal een actieradius bieden van 100 km, terwijl het grootste accupakket een range van 500 km biedt.

Jeep kiest daarbij voor een modulair systeem, waarbij de klant bij de dealer voor een grotere of kleiner accupakket kan kiezen, al naar gelang de mobiliteitsbehoefte. Zo kan er bijvoorbeeld voor het rijden tijdens een vakantie voor een grotere accucapaciteit worden gekozen, zodat de actieradius aanmerkelijk groter wordt tijdens die langere ritten.