Dromers zijn er in de autowereld genoeg, getuige het aantal kleine, nauwelijks levensvatbare merkjes dat om de haverklap opkomt en weer ondergaat. Jannarelly zou het nog best kunnen redden, want de Design-1 oogt goed en is niet schreeuwend duur.

1c3187_ba62a5991179493fb535715919058d3e


Wie opteert voor de Special Launch Edition, waarvan dertig stuks worden geproduceerd, betaalt 55.000 dollar (ongeveer 50.000 euro) voor de Design-1, een roadster in retrolook met een 304 pk sterke 3,5 liter V6 voor de achteras.

De Jannarelly sprint daarmee in ongeveer 4 seconden van stilstand naar 100 km/h en haalt een topsnelheid van 220 km/h. Het wagengewicht van de Design-1 ligt laag. De compacte open auto legt niet meer dan 710 kg in de schaal.

"De Jannarelly legt niet meer dan 710 kg in de schaal"

De carrosserie van de Design-1 is opgetrokken uit glasvezel en koolstofvezel. Daaronder schuilt een stalen buizenframe met aluminium panelen. De Jannarelly is ontworpen door Anthony Jannarelly – die ook de Lykan Hypersport tekende voor W Motors – en Frederic Juillot, eigenaar van Equation Composite.

Beide Fransen laten op hun website weten dat ze groot liefhebbers zijn van sportwagens uit de jaren zestig en dat is aan de Design-1 te zien. Ook schrijven Jannarelly en Juillot dat ze onder meer een Caterham en een Donkervoort in hun wagenpark hebben.

De Design-1 is voorlopig nog een prototype, maar volgens Jannarelly laten de eerste productie-exemplaren niet lang op zich wachten. Het bedrijf (dat net als W Motors gevestigd is in Dubai) wil in de zomer van 2016 beginnen met de uitlevering van de eerste klantenauto’s.

41cykclb49nq
41cykclb49nq