Beetje een generiek ding, deze Italdesign GTZero, en niet geheel origineel. Alsof zijn designers simpelweg de Lamborghini Asterion in een shooting brake-achtige carrosserie hebben gegoten.

Italdesign GTZero


En verder? Tja, het is 2016, dus wordt de Italdesign aangedreven door elektromotoren – de naam GTZero geeft het al weg – die met zijn drieën een vermogen van 483 pk ophoesten. De concept car zou daarmee een afgeregelde topsnelheid van 250 km/h moeten halen.

"Het is 2016, dus wordt de Italdesign aangedreven door elektromotoren"

De actieradius van de vierwielaangedreven GTZero (het ding heeft ook vierwielsturing) moet 500 kilometer bedragen. Als de batterijen van de Italdesign leeg zijn, kunnen ze in een half uur voor tachtig procent worden opgeladen.

Het interieur van de GTZero is ook al zo dertien in een dozijn van nu. Knopjes zijn er in zijn binnenste uiteraard nauwelijks te bekennen. Alle functies van de Italdesign laten zich bedienen via een groot aanraakscherm.

Italdesign_GTZERO_int7
Italdesign GTZero
Italdesign_GTZERO_4
Italdesign GTZero
Italdesign_GTZERO_6
Italdesign GTZero
Italdesign_GTZERO_3
Italdesign GTZero
Italdesign_GTZERO_int6
Italdesign GTZero
Italdesign_GTZERO_1
Italdesign GTZero
Italdesign_GTZERO_8
Italdesign_GTZERO_8
Italdesign_GTZERO_5
Italdesign GTZero
Italdesign_GTZERO_7
Italdesign_GTZERO_7