Interieur elektrische Audi e-Tron is high tech
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fa187613_medium.jpg)
De lancering van de Audi e-Tron is uitgesteld. Hij zou eerst op 30 augustus in Brussel worden gelanceerd, maar door de arrestatie van Audi-baas Rupert Stadler is dat uitgesteld. Het teasen van de auto gaat echter gewoon door. Hier zijn de eerste foto’s van het interieur.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fa187613_medium.jpg)
Het meest opvallende in het binnenste van de e-Tron is de toepassing van maar liefst vijf schermen: twee in de middenconsole, één voor de neus van de bestuurder en twee links en rechts onderaan de voorste raamstijlen. Die laatste twee zijn buitengewoon interessant, want ze laten de beelden van de ‘virtuele spiegels’ zien.
Camera’s als zijspiegels
Concept cars hebben vaak kleine camera’s als zijspiegels, maar dat geintje heeft het tot nog toe niet echt tot massaproductie geschopt. De camera’s van de e-Tron zijn optioneel en zitten op kleine uitstulpingen onderaan de a-stijlen. De twee 7 inch OLED-schermen aan de binnenkant daarvan zijn aanraakgevoelig. Bestuurders kunnen inzoomen, uitzoomen en de kijkhoek veranderen.
Actieradius van 400 kilometer
De Audi e-Tron wordt aangedreven door twee elektromotoren en heeft een lithium-ion batterij van 95 kWh. Daarmee moet de SUV een actieradius van ongeveer 400 kilometer halen (gemeten volgens de WLTP). Als de e-Tron aan een 150 kW-snellader wordt gehangen, is hij binnen een half uur weer vol. De Audi komt eind dit jaar op de markt en heeft een Nederlandse vanafprijs van ongeveer 82.500 euro.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V
-
Column: ‘Elektrische auto’s zijn de oplossing niet’
-
15- en 14-jarige vluchten in gestolen Toyota voor politie
-
’s Werelds goedkoopste auto van Tata als Nederlandse occasion
-
Waarom de GT3 R Rennsport de ultieme Porsche 911 is, maar je ‘m niet wil
-
Dit kost de Volkswagen ID.7 in Nederland
-
Deze bekeuringen moet je niet betalen!
-
Mistig? Dit is wanneer je mistlampen mag gebruiken
-
Bijna 40 procent van de Nederlanders vult ruitenvloeistof eigen auto niet bij
-
De BMW X2 moet gewoon lekker normaal doen
-
Waarom de elektrische auto van Huawei Tesla van zijn troon kan stoten
-
Autorijden is duur: maar carpoolen voor veel Nederlanders geen optie