Interieur elektrische Audi e-Tron is high tech
De lancering van de Audi e-Tron is uitgesteld. Hij zou eerst op 30 augustus in Brussel worden gelanceerd, maar door de arrestatie van Audi-baas Rupert Stadler is dat uitgesteld. Het teasen van de auto gaat echter gewoon door. Hier zijn de eerste foto’s van het interieur.
Het meest opvallende in het binnenste van de e-Tron is de toepassing van maar liefst vijf schermen: twee in de middenconsole, één voor de neus van de bestuurder en twee links en rechts onderaan de voorste raamstijlen. Die laatste twee zijn buitengewoon interessant, want ze laten de beelden van de ‘virtuele spiegels’ zien.
Camera’s als zijspiegels
Concept cars hebben vaak kleine camera’s als zijspiegels, maar dat geintje heeft het tot nog toe niet echt tot massaproductie geschopt. De camera’s van de e-Tron zijn optioneel en zitten op kleine uitstulpingen onderaan de a-stijlen. De twee 7 inch OLED-schermen aan de binnenkant daarvan zijn aanraakgevoelig. Bestuurders kunnen inzoomen, uitzoomen en de kijkhoek veranderen.
Actieradius van 400 kilometer
De Audi e-Tron wordt aangedreven door twee elektromotoren en heeft een lithium-ion batterij van 95 kWh. Daarmee moet de SUV een actieradius van ongeveer 400 kilometer halen (gemeten volgens de WLTP). Als de e-Tron aan een 150 kW-snellader wordt gehangen, is hij binnen een half uur weer vol. De Audi komt eind dit jaar op de markt en heeft een Nederlandse vanafprijs van ongeveer 82.500 euro.
Lees ook:
Ook interessant
-
Busje ombouwen naar camper? Hier moet je aan voldoen
-
Wanhoopsactie: Fisker Ocean nu voor extreem lage prijs aangeboden
-
Prijs Ford Explorer Nederland: goedkoper dan gedacht
-
Let op! Gemeentes geven jou onterecht een bekeuring
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Volkswagen Passat – of toch een ID.7 Tourer?
-
Dit is de nieuwe Porsche Elecster
-
De nieuwe Mercedes-AMG G 63 is nu een hybride
-
Volkswagen Golf of Mercedes? Dit zijn de populairste occasions van 65-plussers
-
Wegenbelasting 2025 en 2026: dit betaal je voor een plug-in hybride
-
Heeft mijn camper, motor of aanhanger een apk-plicht?
-
Duurtest: 6 maanden lang met een Renault Megane E-Tech
-
Gemiddelde Bentley-koper bestelt een BMW 1-Serie aan opties