In detail Honda HR-V, de echte details
Na de Jazz is het nu de beurt aan de volgende generatie HR-V. Hij is compleet nieuw, beschikt over een afwijkend design en is voor het eerst voorzien van hybridetechniek. Autovisie-redacteur Sjoerd van Bilsen laat de nieuwe B-SUV aan je zien.
Alweer in 2013 stelde Honda de huidige generatie HR-V voor en dat is voor een Japanse autobouwer een hele tijd terug. Normaliter laat het merk zijn modellen iets vlotter opvolger. Echter, de levenscyclus van de HR-V kent verschillende modelwijzigingen en facelifts. Er staat geen sterk verouderde SUV in de showrooms. Toch, met de nieuwe editie zet Honda uiteraard een flinke stap voorwaarts.
Eigen gezicht
De conventionele aandrijflijn bestaande uit een viercilinder motor wordt in de nieuwste uitgave een hybride-aandrijflijn, bestaande uit een 1,5 liter viercilinder en twee elektromotoren. Dat verpakt Honda in een compleet herzien ontwerp. Van een designevolutie is geen sprake, het is een revolutie. In niets lijkt hij op zijn voorganger. Maar hij lijkt ook in niets op een ander model uit de Honda-familie. De ontwerpafdeling geeft de HR-V een totaal eigen gezicht. Opvallend detail? De in carrosseriekleur gespoten grille. Hij kent meer opvallende zaken. Autovisie-redacteur Sjoerd van Bilsen laat ze je zien. Hij neemt je mee rond en in de nieuwe B-SUV van het Japanse merk.
Geen folderpraat
De nieuwe HR-V komt in januari 2022 op de Nederlandse markt. Er zal vooralsnog een motorisering beschikbaar komen, maar voor de aankleding van het model kiest Honda voor verschillende uitrustingsniveau. Omdat de lancering nog ver weg is, kan de importeur nog niets zeggen over de opbouw van het leveringsprogramma. Evenmin zijn de prijzen bekend. De woordvoerder van het merk geeft aan dat rond september de geijkte folderdetails als CO2-uitstoot, verbruik, topsnelheid en acceleratiecijfers bekend zijn. Houdt daarvoor Autovisie.nl in de gaten. In deze video krijg je de nieuwe HR-V uitvoerig te zien en hoor je details die Honda liever nog niet communiceert.
Lees ook:
Ook interessant
-
Review Mercedes-Benz CLE Cabrio: de beste in zijn klasse?
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Skoda Kodiaq is zó ruim dat je erin kunt verdwalen
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!