Fonkelnieuwe Bentley Mulsanne Grand Limousine uit 2015
Het zijn vijf tweedehandsautootjes, maar de huidige eigenaar heeft ze nooit gebruikt, laat staan geregistreerd. Het betreft de Bentley Mulsanne Grand Limousine by Mulliner. Vijf exemplaren van de gelimiteerde serie worden nu door de bezitter van de hand gedaan. Is het wellicht iets voor jou?
Prijzen worden niet genoemd, maar nieuw kostte de limousine exclusief belastingen over de één miljoen euro. Een stuk of zes werden er gebouwd. Bentley toonde de verlengde uitgave van de limousine voor de eerste maal op de Autosalon van Genève 2016. De nu aangeboden vijf exemplaren waren toen al vervaardigd. De limousine zoals die destijds op de Zwitserse beursvloer schitterde, kent overigens nu ook een prijskaart. Het bewuste exemplaar is uitgevoerd in de zilver/blauwe duotone-kleurstelling.
Unieke aankleding
Geen van de vijf aangeboden Bentley’s Mulsanne Grand Limousine is hetzelfde. Naast de genoemde variant in Silver Frost met Moroccon Blue exterieurkleur zijn er een zwart (Black Sapphire), een Rubino Red met Light Gazelle, een Onyx met Candy Red en Damson met Black Crystal kleurstelling beschikbaar. Per limousine is ook de aankleding van het interieur afwijkend, maar denk daarbij aan de gekozen kleuren.
Hulp bij registratie
Bentley geeft aan dat de vijf limousines vanuit de klant bij de lokale dealer in de Verenigde Arabische Emiraten terecht zijn gekomen. De vertegenwoordiger van Bentley biedt de Mulsannes nu wereldwijd aan. Voor de registratie van de limousine helpt de fabrikant de klant. Dergelijke modellen hebben geen typegoedkeuring en worden gehomologeerd via een speciale aanvraag, waarbij de fabrikant de klant met de kentekenregistratie helpt.
By Mulliner
De Grand Limousine by Mulliner is de overtreffende trap van de Mulsanne. Het is Bentley’s topmodel. De Mulsanne zelf, waarvan de productie in 2020 werd beëindigd, was er als saloon en als Extended Wheelbase-versie. De Grand Limousine by Mulliner deed daar nog een schepje bovenop. De Engelse coachbuilder, officieel onderdeel van Bentley Motors in Crewe, legde de Mulsanne terug op de tekentafel en ontwierp een verlengde en verhoogde koets. In de lengte kwam er een volle meter bij, terwijl het verhoogde dak voor 8 cm extra hoofdruimte achterin zorgt. De traditionele driezits achterbank werd achterwege gelaten. Het achterste leefcompartiment bestaat nu in alle vijf de exemplaren uit twee zitrijen met twee individueel te verstellen zetels. De inzittenden achterin zitten vis-a-vis. Uiteraard zijn tafeltjes, bekerhouders, een infotainmentsysteem en een separate airconditioning aanwezig.
Inruiler
Voor de geïnteresseerden, ze staan niet op Gaspedaal.nl. Bij interesse kan er contact opgenomen worden met de Bentley-dealer. Een Mercedes-Maybach S600 Pullman kan worden ingeruild…
Lees ook:
- Zoveel Bentley-bezitters is Nederland rijk en dit is het populairste model
- Door deze Bentley Continental GT is de originele raceauto niet compleet | Sjoerds Weetjes 368
- Word de snelste aannemer van Nederland met deze Bentley-pickup!
- Deze Bentley Blower Jnr. is hét perfecte alternatief voor een Opel Rocks-e
Ook interessant
-
Zonnestormen op komst: waarom je dan (g)een elektrische auto wil
-
Geen verrassing! Tesla Cybertruck is 21.000 dollar duurder dan beloofd
-
Ook tweedehands elektrische auto’s een stuk minder populair
-
Dit is wat je moet doen als je auto gaat slippen
-
Deze Chinese krachtpatser heeft wél een verbrandingsmotor
-
Betaalbaar elektrisch rijden: dit is de Renault 5 E-Tech
-
Ruiten beslagen: Zo kom je zo snel mogelijk van condens af
-
Dit kost de Hyundai Ioniq 5 N in Nederland
-
Autoverzekering keert in deze landen niet uit als je zonder winterbanden rijdt
-
Klanten en autobedrijven zijn massaal boos op Tesla
-
Nederlandse overheid verkoopt dubieuze Brabus G-Klasse
-
De nieuwe Dacia Duster is een budget mini-Hummer