Fonkelnieuwe Bentley Mulsanne Grand Limousine uit 2015
Het zijn vijf tweedehandsautootjes, maar de huidige eigenaar heeft ze nooit gebruikt, laat staan geregistreerd. Het betreft de Bentley Mulsanne Grand Limousine by Mulliner. Vijf exemplaren van de gelimiteerde serie worden nu door de bezitter van de hand gedaan. Is het wellicht iets voor jou?
Prijzen worden niet genoemd, maar nieuw kostte de limousine exclusief belastingen over de één miljoen euro. Een stuk of zes werden er gebouwd. Bentley toonde de verlengde uitgave van de limousine voor de eerste maal op de Autosalon van Genève 2016. De nu aangeboden vijf exemplaren waren toen al vervaardigd. De limousine zoals die destijds op de Zwitserse beursvloer schitterde, kent overigens nu ook een prijskaart. Het bewuste exemplaar is uitgevoerd in de zilver/blauwe duotone-kleurstelling.
Unieke aankleding
Geen van de vijf aangeboden Bentley’s Mulsanne Grand Limousine is hetzelfde. Naast de genoemde variant in Silver Frost met Moroccon Blue exterieurkleur zijn er een zwart (Black Sapphire), een Rubino Red met Light Gazelle, een Onyx met Candy Red en Damson met Black Crystal kleurstelling beschikbaar. Per limousine is ook de aankleding van het interieur afwijkend, maar denk daarbij aan de gekozen kleuren.
Hulp bij registratie
Bentley geeft aan dat de vijf limousines vanuit de klant bij de lokale dealer in de Verenigde Arabische Emiraten terecht zijn gekomen. De vertegenwoordiger van Bentley biedt de Mulsannes nu wereldwijd aan. Voor de registratie van de limousine helpt de fabrikant de klant. Dergelijke modellen hebben geen typegoedkeuring en worden gehomologeerd via een speciale aanvraag, waarbij de fabrikant de klant met de kentekenregistratie helpt.
By Mulliner
De Grand Limousine by Mulliner is de overtreffende trap van de Mulsanne. Het is Bentley’s topmodel. De Mulsanne zelf, waarvan de productie in 2020 werd beëindigd, was er als saloon en als Extended Wheelbase-versie. De Grand Limousine by Mulliner deed daar nog een schepje bovenop. De Engelse coachbuilder, officieel onderdeel van Bentley Motors in Crewe, legde de Mulsanne terug op de tekentafel en ontwierp een verlengde en verhoogde koets. In de lengte kwam er een volle meter bij, terwijl het verhoogde dak voor 8 cm extra hoofdruimte achterin zorgt. De traditionele driezits achterbank werd achterwege gelaten. Het achterste leefcompartiment bestaat nu in alle vijf de exemplaren uit twee zitrijen met twee individueel te verstellen zetels. De inzittenden achterin zitten vis-a-vis. Uiteraard zijn tafeltjes, bekerhouders, een infotainmentsysteem en een separate airconditioning aanwezig.
Inruiler
Voor de geïnteresseerden, ze staan niet op Gaspedaal.nl. Bij interesse kan er contact opgenomen worden met de Bentley-dealer. Een Mercedes-Maybach S600 Pullman kan worden ingeruild…
Lees ook:
Ook interessant
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’
-
Eerste Nederlandse snelweg met e-tol: zo werkt het
-
Als jij dít doet in de auto, ben je vanaf nu niet meer verzekerd
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China
-
Recaro is gered, maar het is vanaf nu geen Duits bedrijf meer
-
Dit zijn de best en slechtst scorende auto’s bij crashtest 2024
-
Deze update maakt de originele Mazda MX-5 drie seconden sneller!
-
Waarom Half-Life 2-fans zullen smullen van de nieuwe DS N°8