Hyundai komt dit jaar nog met een nieuwe generatie Santa Fé
De huidige Hyundai Santa Fé loopt nog niet zo lang in ons land mee, maar wordt dit jaar al vervangen. De Koreanen presenteren binnenkort een nieuwe generatie.
Hyundai toont vandaag namelijk een eerste foto van het front van de nieuwe SUV. De autobouwer kondigt daarbij aan dat de nieuwe, vijfde generatie Santa Fé dit jaar nog verschijnt. In de komende maanden presenteren de Koreanen het model in vol ornaat. Het gaat niet om een facelift, maar om een volledig nieuw model, zo verzekert de Nederlandse importeur ons. Naar verwachting staat de auto begin 2021 in Nederland.
Verrassend
En dat is toch verrassend, omdat – zoals gezegd – de Hyundai Santa Fé nog niet zo lang meedoet in het land. De huidige, vierde generatie werd in 2018 gepresenteerd, maar kwam na lang wikken en wegen toch naar Nederland. De grote SUV was er namelijk alleen met een dieselmotor, wat in ons land garant staat voor een hoge bpm. Eind 2018 was de komst van het model naar Nederland nog niet zeker. Uiteindelijk verscheen de auto vorig jaar toch in ons land. De 2,2-liter CRDi diesel met 200 pk werd voor minstens € 70.000 op de Nederlandse prijslijst gezet. Dat maakte de introductie en het leven van de SUV erg zwaar.
Maar nu al komt Hyundai met een compleet nieuwe generatie van de Santa Fé. Het gaat hier dus niet om een facelift, en dat is goed te zien op de eerste foto die de autobouwer met de wereld deelt. Daarop zien we onder andere heel nieuwe grille die over vrijwel de gehele breedte van de auto loopt, met geïntegreerde dagrijverlichting. Die verlichting doet een beetje denken aan de ‘hoektanden’ die Peugeot momenteel op het front van zijn modellen plakt.
Santa Fé Plug-in Hybride
Onderhuids worden eveneens belangrijke aanpassingen gedaan. Want waar de huidige generatie er alleen als diesel – en daardoor dus onaantrekkelijk voor Nederland – is, komt de nieuwe Santa Fé met een veel diverser aanbod van aandrijflijnen. Geheel in lijn met andere Hyundai-modellen, verschijnt de Santa Fé ook als hybride en plug-in hybride. De bodemplaat wordt gevormd door de derde generatie van Hyundais geëlektrificeerde platform. Over een volledig elektrische variant kan de importeur op dit moment nog niets zeggen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Bij dit type tankstation is benzine tot 10 procent goedkoper
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt