Hyundai i20 WRC is er bijna klaar voor
In
Net als de Citroën C3 WRC profiteert de Hyundai i20 WRC van wijzigingen in het WRC-reglement, die de hoogste klasse van de rallysport een stuk aantrekkelijker moeten maken. Hij wordt aangedreven door een 1,6 liter viercilinder turbomotor met 380 pk en is zo’n 25 kilogram lichter dan zijn voorganger.
Achterspoiler
Ook zijn elektronische differentiëlen nu toegestaan en hebben de Hyundai-constructeurs meer vrijheid gekregen om te experimenteren met de aerodynamica. De achterspoiler van de nieuwe i20 WRC is bijvoorbeeld een stuk groter dan eerst en ook is de auto 5,5 centimeter breder geworden.
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi’s voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland