Hyundai i20 WRC is er bijna klaar voor
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fh1.jpg)
In
Net als de Citroën C3 WRC profiteert de Hyundai i20 WRC van wijzigingen in het WRC-reglement, die de hoogste klasse van de rallysport een stuk aantrekkelijker moeten maken. Hij wordt aangedreven door een 1,6 liter viercilinder turbomotor met 380 pk en is zo’n 25 kilogram lichter dan zijn voorganger.
Achterspoiler
Ook zijn elektronische differentiëlen nu toegestaan en hebben de Hyundai-constructeurs meer vrijheid gekregen om te experimenteren met de aerodynamica. De achterspoiler van de nieuwe i20 WRC is bijvoorbeeld een stuk groter dan eerst en ook is de auto 5,5 centimeter breder geworden.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fh3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fh1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fh3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fh1.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Met Mercedes CLA Shooting Brake rijd je zonder te laden naar Stuttgart
-
De Ioniq 6 N wordt een flop en dat vindt Hyundai prima
-
Zoveel geld verliest Volvo nú al op de ES90 en EX90
-
Nieuwe Kia EV5 krijgt te maken met moordende concurrentie
-
Deze Volkswagen Kever was ooit duurder dan een Lamborghini
-
Dit bedrijf laat je met vier spelers tegelijk gamen in de auto
-
Waarom jouw nieuwe Tesla zichzelf ‘MechaHitler’ zou kunnen noemen
-
Hybridetechniek is volgens Ferrari enkel voor performance-auto’s
-
Defensie geeft de mogelijkheid om gratis rijbewijs te halen
-
Deze nieuwe Ford heeft een gigantische powerbank
-
Brandblusser in auto: deze moet je hebben
-
Mazda voert opmerkelijke wijziging door in het interieur