Hyundai i20 krijgt midlife update
De huidige Hyundai i20 is ongeveer op de helft van zijn levenscyclus, dus is het tijd voor een update. Meest opvallend? De behoorlijk gewijzigde achterkant van de compacte hatchback.
Daar zijn de achterlichten duidelijk anders en is zelfs de kentekenplaat van de bumper naar de kofferklep verhuisd. Aan de voorzijde van de vernieuwde Hyundai i20 zijn de zijkanten van de grille niet langer recht, maar zit er een lichte kromming in. Verder is de Koreaan nu te bestellen met een carrosserie in twee kleuren, waarbij het dak in zwart is uitgevoerd.
Zeventraps automaat
Op motorisch gebied verandert er niets. Nieuw is echter wel de zeventraps automaat met dubbele koppeling voor de 1.0 T-GDI met 100 pk. Andere leverbare motoren zijn de 1.0 T-GDI met 120 pk en een atmosferische 1.2 met 75 pk of 84 pk. Die laatste twee hebben een handgeschakelde vijfbak. De 120 pk leverende 1.0 heeft een verzet meer.
Nieuw infotainmentsysteem
In het binnenste van de i20 heeft de elektronica natuurlijk een opfrisser gekregen. Er is een nieuwe infotainmentsysteem met een 7 inch display, dat geschikt is voor Apple CarPlay en Android Auto. Verder komt er een reeks veiligheidssystemen bij: Lane Departure Warning System, Lane Keeping Assist System, Autonomous Emergency Braking, Driver Attention Alert en High Beam Assist.
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste