De huidige Hyundai i20 is ongeveer op de helft van zijn levenscyclus, dus is het tijd voor een update. Meest opvallend? De behoorlijk gewijzigde achterkant van de compacte hatchback.

Hyundai i20Hyundai i20


Daar zijn de achterlichten duidelijk anders en is zelfs de kentekenplaat van de bumper naar de kofferklep verhuisd. Aan de voorzijde van de vernieuwde Hyundai i20 zijn de zijkanten van de grille niet langer recht, maar zit er een lichte kromming in. Verder is de Koreaan nu te bestellen met een carrosserie in twee kleuren, waarbij het dak in zwart is uitgevoerd.

Zeventraps automaat

Op motorisch gebied verandert er niets. Nieuw is echter wel de zeventraps automaat met dubbele koppeling voor de 1.0 T-GDI met 100 pk. Andere leverbare motoren zijn de 1.0 T-GDI met 120 pk en een atmosferische 1.2 met 75 pk of 84 pk. Die laatste twee hebben een handgeschakelde vijfbak. De 120 pk leverende 1.0 heeft een verzet meer.

Nieuw infotainmentsysteem

In het binnenste van de i20 heeft de elektronica natuurlijk een opfrisser gekregen. Er is een nieuwe infotainmentsysteem met een 7 inch display, dat geschikt is voor Apple CarPlay en Android Auto. Verder komt er een reeks veiligheidssystemen bij: Lane Departure Warning System, Lane Keeping Assist System, Autonomous Emergency Braking, Driver Attention Alert en High Beam Assist.