Hyundai start productie van 100 pk-sterke i10 N Line
De Hyundai i10 N Line werd in september 2019 al aan het grote publiek getoond. Dit gebeurde op de IAA in Frankfurt. Nu is dan ook eindelijk de productie van start gegaan.
De nieuwe Hyundai i10 is een auto in een steeds kleiner wordend A-segment. Vanwege de uitstootnormen verlaten steeds meer fabrikanten dit kleine segment, omdat het weinig winstgevend is. Hyundai doet dit echter niet en is zelfs begonnen met de productie van een dure en sportievere variant: de i10 N Line.
Hyundai i10 is vijfde met N Line
De Hyundai i10 is daarmee de vijfde Hyundai die de sportieve saus over zich heen krijgt. De drie carrosserievarianten (5-deurs hatchback, Fastback en Wagon) van de i30 gingen hem voor, en ook de Tucson kreeg een speciaal N Line pakket. Deze modellen zijn geïnspireerd op de écht sportieve modellen, zoals de i30 N. Meestal blijft het dan ook bij een aantal uiterlijke wijzigingen, zonder dat er onderhuids iets veranderd is. Maar de Hyundai i10 krijgt wel nog ietsje meer…
Krachtigste i10
De Hyundai i10 N Line is de krachtigste i10 die je straks kunt bestellen. De fabrikant heeft op het 1,0-liter driecilindertje een turbo geschroefd, waardoor het vermogen steeg van 67 pk en 96 Nm naar maar liefst 100 pk en 172 Nm. De krachtbron is nog altijd gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak, en gelukkig maar. Ook zijn de wielophanging en besturing aangepast ten opzichte van het standaardmodel.
Sportiever uiterlijk
Uiteraard kan het uiterlijk van de i10 niet achterblijven, want hij moet wel sportiviteit uitstralen om zijn naamgeving enigszins waar te maken. Naast de vele N Line-badges op het exterieur, is hij ook voorzien van 16-inch lichtmetalen wielen en sportieve bumpers in N Line-design. Op de voorkant zie je led dagrijverlichting, en op de achterkant valt de dubbele chromen uitlaat op. Rondom de auto zijn verder rode accenten te vinden, en als kers op de taart is het i10-logo in de C-stijl ook rood gekleurd.
In het interieur zie je ook het N-logo terug, onder andere op het stuur en de versnellingspook. De ventilatieroosters worden geaccentueerd door rode ringen, en de stiksels op de stoelen zijn eveneens van de rode kleur voorzien. Daarnaast krijgt hij standaard privacy glas, aluminium-look pedalen en zwarte hemelbekleding. Je kunt hem deze zomer bekijken bij de Hyundai-dealer, en voor minimaal €19.795 euro mag je hem meenemen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Flitspaal betrapt bijzondere bestuurder op snelheidsovertreding
-
De elektrische Lynk & Co 02 maakt de Volvo EX30 overbodig
-
Dit studiemodel van BMW gaat in productie en kost ruim 750.000 euro
-
Korreltje-zoutnieuws: zelfrijdende Tesla Cybercab komt al in 2026
-
Noemt Alpine zijn nieuwste model nou echt een teer zieltje?
-
Elektrisch rijden zonder accu’s! Toyota bezig met waterstofpatronen
-
Live: Tesla laat Robotaxi zien
-
Waarom je de goedkoopste Chinese elektrische auto niet kunt kopen
-
Tesla Model 3 krijgt nieuwe versie en is goedkoper
-
Prijs tweedehands elektrische auto’s verder gedaald, bijna 6.000 euro goedkoper
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Alfa Romeo Junior in Nederland