Honderdste Bugatti Chiron is een feit
Met de aflevering van de 28e Chiron dit jaar heeft Bugatti een mijlpaal bereikt. De bewuste auto is tevens de honderdste Chiron die is gebouwd.
Bij het heuglijke moment werd uiteraard in de fabriek in het Franse Molsheim stilgestaan. Niet alleen is het een bijzonder moment dat de honderdste auto de fabriek verlaat, de medewerkers hebben over de bouw van de 100 Chirons veel korter gedaan dan over het maken van de eerste 100 Veyrons. Afgelopen jaar werd al een productievolume van 71 stuks bereikt, waar van de Veyron in zijn eerste volledige productiejaar 44 stuks werden gemaakt. Om het jaarrecord van de Veyron te bereiken, dient Bugatti de productie van de Chiron verder op te voeren. In 2008 wist de hypercarfabrikant namelijk 81 auto’s te vervaardigen. De autobouwer geeft echter aan dat de geplande jaarproductie op zo’n 70 auto’s ligt. Van de Chiron worden in totaal 500 exemplaren vervaardigd, 50 meer dan van de Veyron. In tegenstelling tot de Veyron komt de Chiron er alleen als coupé. Een versie met uitneembaar dakpaneel zoals de GrandSport is afgeblazen.
Verkoop Bugatti Chiron
2018*: 28
2017: 71
2016: 1
Verkoop Bugatti Veyron
2014: 45
2013: 47
2012: 31
2011: 38
2010: 40
2009: 50
2008: 71
2007: 81
2006: 44**
2005: 4**
* tot juni 2018
** productievolume
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste