Hoe groot is het Max Verstappen-gevoel in deze Honda e?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F01%2FOld-skool-honda-touring-1.jpg)
Is-ie cool of is-ie cool, deze uitgebouwde en bestickerde Honda e? Het Engelse Old School Engineering is verantwoordelijk voor de creatie. De liefhebbers van het bedrijf hebben de elektrisch aangedreven Honda e een rally-pak aangemeten.
Old School Engineering is gevestigd in Engeland, in Treorchy ten noodwesten van Cardiff om wat preciezer te zijn. Het bedrijf legt zich toe op onder andere de restauratie van klassiekers. Het portfolio toont foto’s van onder andere opgeknapte Jaguars en Mini’s, alsmede opnieuw opgebouwde MG Metro in rallytrim en een Lancia Stratos.
Dit bericht op Instagram bekijken
Touringcar-racer
De nieuwste creatie van de onderneming is Honda e. Deze keer werd niet gekozen voor een restauratie, maar voor een make-over van de elektro-auto. De heren hebben hun fantasie de vrije loop laten gaan. Het resultaat is een extra dikke versie. Ter inspiratie nam het bedrijf de Touringcar-racewagens voor ogen en gaf de Honda e een uitgebouwd koetswerk. Voor het creëren van de extra brede wielschermen gebruikte Old School Engineering carbon fibre. Door de toegenomen breedte werden ook bredere wielen gemonteerd, die overigens afgewerkt zijn met een nieuw setje velgen. Old School Engineering hing de carrosserie lager boven het asfalt, door de wielophanging in te korten en stijver te maken.
Achterwielaandrijver
De Engelsen claimen dat de achterwielaangedreven Honda e meer mechanische grip kent dus over meer tractie in bochten beschikt. Let wel, aan de elektromotor is niets veranderd. Het is echter niet duidelijk of de heren de 100 kW of 113 kW sterke elektroversie hebben gekozen. Ongeacht de motor moet de hatchback in een seconde of acht tot negen van stilstand op 100 km/h zitten. De topsnelheid van een fabrieksorigineel exemplaar bedraagt 145 km/h, begrensd. https://www.autovisie.nl/video/de-ideale-stadsauto-honda-e-2020-video/
Formule 1-livery
Als finishing touch kreeg de olijke vijfdeurs hatchback een speciale livery. De aankleding van het plaatwerk doet denken aan de Formule 1-auto van Max Verstappen. De Red Bull Honda e ontstond in enkele maanden.
Lees ook:
Ook interessant
-
Hier zit de ‘geheime’ kluis in de Ford Explorer
-
Autovisie Kennisquiz: opmerkelijke politieauto’s
-
Je raadt nooit hoe extreem veel duurder occasions van Audi zijn geworden
-
Waarom deze klassieke lelijkerd bijna 350.000 euro kost
-
De Ford Capri komt terug! Maar niet zoals jij zou willen…
-
Volkswagen-diesel gehad? Dit is hoeveel compensatie je moet krijgen
-
Hoe Ford 3 miljard dollar verliest op de populairste auto van Amerika
-
Je elektrische auto draadloos opladen kan sneller dan je denkt
-
Gaat Genesis Tesla in Europa verslaan met een nieuwe elektrische auto?
-
Eigenaren elektrische auto niet meer bang voor lege accu
-
Volkswagen neemt afscheid van legendarisch model
-
Dit is hoe sommige flitspalen kunnen zien of je gedronken hebt