Hè hè! Peugeot e-3008 en e-5008 krijgen eindelijk fatsoenlijk vermogen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F02%2Fpeugeot_e-3008_44.jpeg)
De Peugeot e-3008 en e-5008 zijn er met 210 of 230 pk. Leuk, maar daar rijd je een gemiddelde Tesla of Polestar niet mee zoek. Dus zijn we blij dat de Franse elektro-SUV’s binnenkort écht fatsoenlijk vermogen krijgen.
Overigens was de komst van sterkere versies al langer bekend, maar nu weten we ook daadwerkelijk wat we ervan kunnen verwachten. De topuitvoeringen van de Peugeot e-3008 en e-5008 zijn vanaf maart te bestellen en krijgen 325 pk en vierwielaandrijving (213 pk vóór en 112 pk achter).
Peugeot e-3008 / e-5008 met 73 kWh
Opmerkelijk genoeg zijn beide uitgerust met de bekende 73 kWh-batterij, al zullen ze ongetwijfeld later met de grotere 96 kWh-accu beschikbaar komen. De voorwielaangedreven e-3008 haalt er respectievelijk 529 en 701 kilometer range mee.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F02%2Fpeugeot_e-5008_gt_88-a.jpg)
Nieuwe vijfzitsvariant van grote e-5008
Ander nieuws is de komst van een Peugeot e-5008 met vijf zitplaatsen. Tot nu toe staat het model alleen als zevenzitter in de prijslijst. Het voordeel van de aankomende vijfzitsversie is zijn toegenomen ruimte in de kofferbak: 994 liter of 2.310 met de leuning neergeklapt. Dat is bij de zevenzitter: 748 en 1.815 liter.
Lees ook:
Ook interessant
-
Elektrische Citroën-, Opel- en Peugeot-rijders hebben massaal laadproblemen
-
Dit ‘kleine’ Stellantis-merk verkoopt meer auto’s dan Opel en Peugeot
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Zelf racen in sportwagencup kan! Dit kost het
-
Tanken na de ‘klik’ van het vulpistool: de gevolgen voor jouw auto
-
Land Cruiser te duur? Spotgoedkope Suzuki is ook serieuze 4×4
-
Audi RS 3 vs. Toyota GR Yaris: Welke is leuker op de Nordschleife?
-
Nieuwe Subaru-airbag kan veel Nederlandse levens redden
-
Het indrukwekkende wagenpark van F1-coureur Lando Norris
-
Ford Puma Gen-E is een redelijke EV met één groot pluspunt
-
Volvo S90 is vernieuwd en blijft dus toch nog wat langer bestaan
-
Dit moet je volgens Audi-designer weten over nieuwe A6 Limousine