Grijze Opel Combo-e is er nu al, de gele volgt
De uitrol van het elektrische modellengamma van Opel gaat gestaag verder. Na de Corsa, Vivaro, Zafira en binnenkort de Mokka is het nu de beurt aan de Combo-e. Grijs komt als eerste, geel volgt.
De elektrische Combo, die Opel in lijn met onder andere de Corsa-e en Mokka-e simpel Combo-e noemt, debuteert als bestelwagenversie. Maar bij deze versie met grijs kenteken blijft het niet. De Duitse autobouwer breidt het modellengamma later uit met de ‘gele versie’, de personenauto-uitvoering.
Onderhuids
Eerst de bestelautovariant, dus. Aan de buitenzijde wijkt het type met elektromotor en accupakket niet af van de versies met verbrandingsmotoren. Aan de binnenzijde zijn de verschillen evenmin zichtbaar. De elektrische aandrijflijn is geheel onderhuids weggewerkt. Voorin huist de elektromotor, de batterij bevindt zich onder de laadvloer.
Actieradius Opel Combo-e
Het gaat om de bekende aandrijflijn van het PSA-concern. De elektromotor levert 100 kW en haalt zijn energie uit een lithium-ion-batterij met een capaciteit van 50 kWh. De elektromotor stelt de Combo in staat om een afstand van maximaal 275 km (WLTP) af te leggen, waarmee de range ver onder die van de DS 3 Crossback, Peugeot e-2008 en Opel Mokka-e ligt. De batterij, met zijn 216 cellen verdeeld over 18 modules, laat zich via een driefase 11 kW on-boardlader of een eenfase 7,4 kW on-boardlader van energie voorzien.
Twee carrosserievarianten
Het accupakket ligt tussen de twee assen. Door de positionering onder de laadvloer kost de aanwezigheid van de batterij geen laadvolume, maar beschikt de bestelauto wel over een kleinere bodemvrijheid. De Combo-e is er in twee maatvoeringen. De kleinste versie meet 4,40 meter in de lengte en heeft een wielbasis van 2,785 meter. Volgens Opel passen binnen deze afmetingen objecten van maximaal 3,090 meter en kan er tot 800 kg ballast achterin worden gezet. Het volume van de laadruimte bedraagt 3,3 tot 3,8 kuub.
Voor wie dat onvoldoende is, zet Opel een langere versie op de prijslijst. Dat model is door een wielbasis van 2,975 meter precies 4,75 meter lang. Het laadvolume groeit mee. In de versie kan tot 4,4 kuub worden geladen. Voor beide carrosserielengtes geldt dat tussen de achterste wielkasten een Europallet past. In de langere variant kunnen er twee Europallets achter elkaar staan.
Waar komt Opel Combo-e?
De op 130 km/h begrensde Combo-e komt pas in de herfst op de markt. Later volgt de personenautoversie. Later dit jaar introduceert Opel nog een elektrische bedrijfsauto. De nieuwe Movano komt dan namelijk als Movano-e. Wat betreft de elektro-busjes is dat de laatste, en is het programma elektrisch aangedreven bestelwagens dus compleet.
Lees ook:
Ook interessant
-
Volkswagen ID.7 haalt 941 kilometer range, maar daar heeft niemand wat aan
-
Chinees? Welnee, de betaalbaarste Polestar komt gewoon uit Europa
-
Hè hè! Toyota heeft eindelijk door dat bZ4X een slechte naam is
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 5)
-
De beste 9 Europese SUV’s: stijl, prestaties en veelzijdigheid
-
Deze Volkswagen had eigenlijk een Cupra willen zijn
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 4)
-
Extreemste Skoda Citigo is een diesel om Porsches mee te pesten
-
Duik in de prijslijst: dit kost de MG 3 inclusief opties
-
Vraag Porsche Taycan stort in, brandstofmodellen juist populair
-
Elektrische auto kopen? Bij MG krijg je nu duizenden euro’s korting
-
Zou jij miljoenen dollars betalen voor deze speciale Saleen S7?