Het Chinese Techrules wil supercars uit de westerse wereld naar de kroon steken met de GT96 en AT96. Italiaanse specialisten van naam, waaronder Giorgetto Giugiaro, gaan eraan meewerken.

Techrules

De startup in China onthulde enige tijd terug twee studiemodellen: de GT96 als supercar voor de straat en de AT96 voor circuitgebruik. Het bedrijf wil de auto's ruim 1030 pk meegeven dankzij een aandrijflijn met een turbine die zes elektromotoren aandrijft. De GT96 moet op vliegtuigkerosine lopen, de AT96 gebruikt gas.

Dat zijn wilde plannen van het kaliber dat we eigenlijk wel kennen: een nieuw merk dat hoog van de toren blaast, maar dergelijke beloftes in de praktijk eigenlijk nooit waar weet te maken. Na de supercars wil de start-up uit Peking wel meer betaalbare auto's op de markt brengen.

Giugiaro

Toch is er sprake van een opmerkelijke ontwikkeling in dit verhaal. Techrules heeft de handen ineen geslagen met ontwerpers Giorgetto en Fabrizio Giugiaro. Giorgetto maakte faam als ontwerper van onder meer de DeLorean DMC-12 en de BMW M1, evenals de originele Seat Ibiza. Enkele jaren geleden verkocht hij de laatste aandelen in zijn ontwerphuis Italdesign aan Volkswagen en zette met Fabrizio een nieuw bedrijf op: GFG Progetti.

Samen met het Chinese merk moeten de Italianen voor de aankomende Autosalon van Genève al een productierijpe versie van de GT96 klaarstomen. Daaraan wordt gewerkt bij L.M. Gianetti, een kleinschalige specialist in sportieve en race-uitvoeringen van onder meer Fiat, Abarth en Alfa Romeo.