Gelekt: productieversie van de Renault 5 E-Tech vanuit elke hoek
Er wordt veel verwacht van de Renault 5 E-Tech. Het moet een relatief betaalbare elektrische auto worden met retro-uitstraling. Een paar dagen geleden gaven de Fransozen ons het tipje van de sluier. Nu is de hele sluier eraf.
Er zijn namelijk patentfoto’s gepubliceerd door de World Intellectual Property Organization. Natuurlijk wisten we door het felgele conceptmodel al wel wat we konden verwachten van de elektrische auto. Het merk is daar met de productieversie van de Renault 5 E-Tech gelukkig niet ver van afgeweken.
Patentfoto’s gelekt
De verschillen die we met de conceptversie zien, zijn de deurhendels (aan de voordeuren) en grotere spiegels. Typische veranderingen van conceptauto naar productieauto.
Geen ledstrip meer
Wat ook opvalt aan de elektrische auto is dat er niet langer Renault uitgespeld staat op de bumpers en aan de achterkant is het de ledstrip die verdwenen is. Met dat laatste gaat de Renault 5 E-Tech tegen de stroom in. De iconisch gevormde achterlichtunits heeft het merk uiteraard wel behouden.
Belangrijker is juist wat er wel gebleven is. De reacties op het studiemodel waren namelijk overwegend positief. Renault heeft het slim gespeeld door terug te grijpen naar lievelingen uit het verleden. Het herkenbare front, de rode accenten en ferme C-stijl zijn dan ook nagenoeg hetzelfde gebleven ten opzichte van de conceptauto.
Renault 5 E-Tech als betaalbare elektrische auto
De EV verschijnt volgend jaar op de markt en zal zo’n 25.000 euro kosten, om zo de concurrentiestrijd aan te gaan met de eveneens positief ontvangen Volkswagen ID.2.
De elektrische auto komt in eerste instantie met een 52 kWh-accupakket waarmee je volgens de WLTP-meetmethode zo’n 400 kilometer ver mee komt. Later volgt ook een kleinere 40 kWh-batterij.
Lees ook:
Ook interessant
-
Opnieuw Toyota’s het populairst onder criminelen: dit is waarom
-
Snik! De 634 pk sterke B8 GT zal de allerlaatste échte Alpina zijn
-
Volkswagen ID.7 haalt 941 kilometer range, maar daar heeft niemand wat aan
-
Chinees? Welnee, de betaalbaarste Polestar komt gewoon uit Europa
-
Hè hè! Toyota heeft eindelijk door dat bZ4X een slechte naam is
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 5)
-
De beste 9 Europese SUV’s: stijl, prestaties en veelzijdigheid
-
Deze Volkswagen had eigenlijk een Cupra willen zijn
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 4)
-
Extreemste Skoda Citigo is een diesel om Porsches mee te pesten
-
Duik in de prijslijst: dit kost de MG 3 inclusief opties
-
Vraag Porsche Taycan stort in, brandstofmodellen juist populair