Gelekt: Dit is de nieuwe Ford Mustang Mach-E
Het internet slaapt nooit, daar kwam Ford ook achter toen het per ongeluk de site van de nieuwe Mustang Mach-E online zette. Iemand nam screenshots en deelde deze met de rest van de wereld. Zeg hallo tegen de Ford Mustang Mach-E.
De details over de Ford Mustang Mach-E, Fords volledig elektrische SUV, waren de afgelopen paar dagen al te lezen op onze site. Ook konden we aan de hand van een paar creatieve renders zien hoe de auto er ongeveer uit zou komen te zien. Maar zoals het in de autobranche gaat, lekken belangrijke modellen enorm vaak het internet op voordat de fabrikant ze officieel toont. Zo ook met de Mach-E. Op Het Mach-E-forum verschenen wat afbeeldingen met daarop nieuwe informatie en natuurlijk de auto zelf.
Verwarrend
Op de afbeeldingen, die vermoedelijk afkomstig zijn van de Amerikaanse site van Ford, is duidelijk te zien dat Ford eerst met een First Edition van de Mach-E gaat komen. Deze wordt op de afbeelding getoond op basis van het vierwielaangedreven model, maar de gegevens die eronder staan zijn op basis van het achterwielaangedreven model. Verwarrend, maar goed. Het wordt wel duidelijk dat de RWD-versie een bereik van ongeveer 480 kilometer krijgt en dat hij binnen 10 minuten ongeveer 75 kilometer bij kan laden. Een sprint vanuit stilstand naar 96 km/h is binnen iets meer dan drie seconden achter de rug.
Als we de afbeeldingen mogen geloven, dan zal het instapmodel in Amerika net geen $44.000 gaan kosten. Daarmee komt de auto, zoals door Ford beloofd, direct in het vaarwater van de Model 3 en Y terecht. Maar voor dat model moet er wel ingeleverd worden op bereik, want volgens de afbeelding komt deze versie niet verder dan 370 kilometer op een volle lading. Daarnaast blijft de 0-96 km/h sprinttijd niet minder imposant: ongeveer 5,5 seconden.
Interieur
Na het weekend wordt de Ford Mustang Mach-E echt aan ons getoond. Op 18 november trekken de Amerikanen het doek van hun eerste volledig elektrische model. Op die dag verwachten we natuurlijk aanvullende informatie zoals de capaciteit van de accu’s, laadsnelheid en vermogen. Ook hopen we eindelijk een blik op het interieur te kunnen werpen.
Een overzicht van de gelekte informatie:
– Select is te bestellen als RWD en AWD, maar krijgt alleen de ‘standard range’ (SR) batterij. Ford wil deze versie ongeveer 255 pk en 415 Nm geven. De AWD heeft iets meer koppel: 580 Nm. Het geheel rolt op 18 inch gelakte aluminium wielen en de RWD tikt de 96 kilometer per uur (60 mp/h) aan na ongeveer 6,5 seconden, de AWD doet er een seconde minder over. Bereik komt neer op ongeveer 370 kilometer voor de RWD, de AWD komt minder ver en stopt met bewegen na 340 kilometer.
– California Route 1 wordt alleen geleverd als RWD en met de ‘Extended Range’ batterij. Deze zou 285 pk en 425 Nm moeten hebben en kan tot 480 kilometer rijden op een volle accu. Deze versie rolt op 18 inch “magnetic-painted with sparkle silver” lichtmetaal met een ‘black aero cover’. De 0-96 km/h sprint duurt in deze versie ook iets meer dan zes seconden.
– Premium Deze editie is leverbaar met zowel de RWD als de AWD-aandrijflijn en daarbij kan er ook gekozen worden tussen de SR en ER-batterijen. Vermogens zullen hetzelfde zijn als de hierboven genoemde combinaties, met als uitzondering dat de AWD met ER batterij machtiger is dan de rest: 337 pk en 582 Nm. Deze versie heeft iets grotere velgen: 19 inch in glanzend zwart afgewerkt aluminum. Bereikcijfers zijn als volgt:
- RWD SR: 370 km (230 miles)
- AWD SR: 340 km (210 miles)
- RWD ER: 480 km (300 miles)
- AWD ER: 435 km (270 miles)
– First Edition Is eigenlijk de Premium, maar dan alleen leverbaar als AWD met de ER batterij. Daarmee krijgt hij de 337 pk en 582 Nm en het bereik van432 km. 0-96 gebeurt binnen de zes seconden. .
– GT is de sportiefste versie die Ford in de verkoop gooit. Over batterijen wordt niet gesproken in het gelekte materiaal, maar wel wordt duidelijk dat hij alleen als AWD te bestellen is. Ford gaat voor een bereik van ongeveer 400 kilometer en claimt dat deze versie een 0-96 km/h sprint binnen vier seconden klaart. Voor extra aerodynamica rolt deze versie op 20 inch wielen met aerodynamische cover.
Lees ook:
Ook interessant
-
Flitspaal betrapt bijzondere bestuurder op snelheidsovertreding
-
De elektrische Lynk & Co 02 maakt de Volvo EX30 overbodig
-
Dit studiemodel van BMW gaat in productie en kost ruim 750.000 euro
-
Korreltje-zoutnieuws: zelfrijdende Tesla Cybercab komt al in 2026
-
Noemt Alpine zijn nieuwste model nou echt een teer zieltje?
-
Elektrisch rijden zonder accu’s! Toyota bezig met waterstofpatronen
-
Live: Tesla laat Robotaxi zien
-
Waarom je de goedkoopste Chinese elektrische auto niet kunt kopen
-
Tesla Model 3 krijgt nieuwe versie en is goedkoper
-
Prijs tweedehands elektrische auto’s verder gedaald, bijna 6.000 euro goedkoper
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Alfa Romeo Junior in Nederland