Geen toekomst voor Peugeot 3008 GTi, focus op GT
Met de 3008 gooit Peugeot het over een compleet andere boeg. Waar de huidige Peugeot 3008 een crossover is, daar wordt de opvolger een heuse SUV. Maar ondanks dat de volgende editie er een stuk sportiever uitziet, hoef je niet te rekenen op een echt sportieve 3008 GTi.
GTi-uitmonstering
De autobouwer kiest voor de milde sportieve vorm. Dat betekent dat er wel een GT-versie komt, maar geen GTi-uitmonstering. Ofwel, wel de looks, geen extreme prestaties. De GTi-aanpak past niet bij het SUV-concept, zo geeft de autobouwer aan Autorai.nl aan. Het GT-concept daarentegen wel. Die GT beschikt dan over de sterkste motoren die Peugeot voor de reguliere modellen beschikbaar heeft. Zo komt de GT met een 2,0 liter dieselmotor met 180 pk en een 1,6 liter benzinemotor met turbo en 205 pk.
LEES OOK: PEUGEOT 3008: ZELFDE NAAM, RADICAAL ANDERS
Verkoop
Peugeot denkt dat de GT-versie van de 3008 net zo goed zal verkopen als de GT-uitvoering van de 308. Ongeveer 15% van de 308-verkoop is een GT, zegt het merk. De normale Peugeot 3008 maakt zijn beursdebuut op de Autosalon van Parijs in oktober. Kort daarna zal hij op de markt komen. Een GT volgt – net als bij de 308 – een paar maanden later.
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom dit de slechtste ode aan de BMW M1 ooit is
-
Occasionmarkt: meer hybrides, lagere prijzen
-
Zoveel? Dit is hoeveel motoren alle BMW M-modellen krijgen
-
Straatlegale sportwagen wil eigenlijk Formule 1-auto zijn
-
Is de Skoda Elroq de redding van de Volkswagen Group?
-
Rapport: dit is de échte reden dat het zo slecht gaat bij Nissan
-
Leasecontracten lopen af: elektrische Volkswagen wordt goedkoper in 2025
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’