Geen 208 GTi, maar wel een Peugeot 208 R2
Dit is waarschijnlijk de meest sportieve Peugeot 208 die je ooit gaat zien. Nu Peugeot heeft aangegeven met een elektrisch alternatief te komen voor de 208 GTi is deze nieuwe 208 R2 vooralsnog de snelste 208 met conventionele verbrandingsmotor.
Driecilinder
Peugeot Sport stoomt de nieuwe 208 R2 klaar voor het rallykampioenschap. Bijzonder is dat de rallyauto is voorzien van een 1,2-liter PureTech-driecilinder benzinemotor met turbo. Over het vermogen doet Peugeot geen uitspraken, behalve dan dat de aandrijflijn is voorzien van een grotere turbo, een speciaal autosport-ECU en een nieuwe transmissie.
FIA RC2-regels
De auto voldoet aan alle FIA RC2-regels. De ontwikkeling van de 208 R2 loopt al sinds de zomer van 2018. Peugeot stuurt nu voor het eerst foto’s de wereld in. Peugeot heeft grote verwachtingen van de nieuwe 208 R2. Van de vorige generatie zijn meer dan 450 exemplaren gebouwd. Peugeot stelt zich ten doel om de snelste auto in de R2-rallyklasse te ontwikkelen. De eerste auto’s worden nog voor de start van het 2020-seizoen geleverd aan klanten.
Lees ook:
Ook interessant
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!
-
Ronduit bizar! Alfa Romeo Milano krijgt plotseling andere naam
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe baby-Volvo: Volvo EX30