Ja, ja, ja, de Ford Ranger Raptor komt ook naar Nederland
Zou het enthousiasme van Autovisie-testredacteur Peter Hilhorst over de fonkelnieuwe Ford Ranger Raptor ook aanstekelijk hebben gewerkt op de medewerkers van Ford Nederland? De importeur haalt de snelle, speelse pick-up bij nader inzien toch naar Nederland!
De reden dat de Ranger Raptor níet naar Nederland zou komen, was omdat de vijfpersoons pick-up in de fabrieksuitvoering niet voldoet aan de van de rest van de wereld afwijkende regelgeving voor een bedrijfswagenkenteken met financiële voordelen. Zo is de laadbak te kort. Liefhebbers moeten dus voor het model BPM betalen en aangezien de dieselmotor in het vooronder niet bepaald zuinig is, is dat een hoog bedrag.
Aanpassingen
Aan de dealers van het merk heeft de importeur vrijdag laten weten dat de Ranger Raptor ook onze grenzen oversteekt. De importeur moet de body van de Ranger Raptor laten aanpassen, zodat de Raptor-uitmonstering van de Ranger wel voldoet aan de eisen voor een bedrijfswagenkenteken, het zogenaamde grijs kenteken.
Biturbo dieselmotor
De Ford Ranger Raptor is door Ford Performance ontwikkeld. De technici geven de pick-up een 2,0 liter EcoBlue BiTurbo-dieselmotor mee. Het dubbel geblazen blok levert 213 pk aan vermogen en genereert een koppel van 500 Nm. Aan de dieselmotor koppelt Ford een nieuwe 10-traps automaat. De krachtbron hangt in een stijver chassis, waaronder de Ford-engineers een aangepaste wielophanging met Fox Racing Shox-dempers monteren. De bodemplaat wordt beschermd door verschillende platen. Ter bescherming bijvoorbeeld van het carter plaatst Ford een 2,3 mm dikke stalen plaat. Aan de dorpels zijn stalen treeplanken bevestigd en op de wielkasten monteert Ford composiet wielkastverbreders. Ook kent de Ranger een specifieke grille. De speciale Raptor-aankleding wordt in het interieur voortgezet door blauwe stiksels in de bekleding, magnesium schakelflippers en een met geperforeerd leder afgewerkt stuurwiel met gegraveerd Raptor-logo én rode 12-uurs markering.
Prijskaartje
Wanneer de Ford Ranger Raptor de Nederlandse showrooms binnenrijdt, is niet bekend. Ook op het prijskaartje is het even wachten.
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste