Ford Focus Active nu ook als Wagon
Deze Focus Active Wagon had Ford ook begin april kunnen onthullen, tegelijkertijd met de Focus Wagon en Focus Active. Maar ja, als het merk dat had gedaan, dan had het maar één keer publiciteit gehad.
Erg veel te melden over de Focus Active Wagon valt er dan ook niet. Het is een Focus Wagon die wat hoger op de wielen staat (vóór: 30 mm, achter: 34 mm) en is aangekleed met wat extra kunststof. Hij moet de suggestie van een stoere offroader wekken, maar kan wat dat betreft weinig meer dan een gewone Focus. Hoewel, hij heeft twee extra rijmodi: Slippery en Trail, die respectievelijk zijn afgestemd op gladde oppervlakken en losse ondergronden.
Motorengamma
Op motorgebied valt er heel wat te kiezen, net als bij de andere Focussen. Er is een 1.0 EcoBoost (100 of 125 pk) en een 1.5 EcoBoost (150 of 182 pk). Beide zijn driecilinders, maar kunnen voor een nog lager verbruik een cilinder uitschakelen. Diesels zijn er in de vorm van een 1.5 EcoBlue met 95 of 120 pk en een 2.0 EcoBlue met 150 pk. Alle motoren, behalve de 100 pk EcoBoost en de 95 pk EcoBlue, zijn leverbaar met een achttraps automaat. Standaard worden ze uitgerust met een handgeschakelde zesbak.
Lees ook:
Ook interessant
-
Bij dit type tankstation is benzine gemiddeld 10 procent goedkoper
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt