Ford presenteert gefacelifte Fiesta als hybride en krachtigere ST
Ford trekt het doek van de gefacelifte Fiesta. Naast een nieuw design komt er ook een nieuwe aandrijflijn bij in de vorm van een mild hybride.
Deze 48V-hybridetechnologie wordt geleverd in combinatie met een nieuwe automatische transmissie met dubbele koppeling en zeven versnellingen. Bij remmen of vertragen wordt de accu opgeladen door een generator.
Een mild hybride
Deze elektrische energie gebruikt de Ford Fiesta vervolgens om de 1.0-liter EcoBoost te ondersteunen. Hierdoor leveren de mild hybrides meer vermogen (totaal 125 of 155 pk) dan de niet-geëlektrificeerde 1.0-liter driecilinder (100 pk).
Het topmodel van hatchback krijgt de vertrouwde 1,5-liter driecilinder met turbo, deze is ook in de gefacelift versie goed voor 200 pk. Hoewel in de ST geen elektromotor aanwezig is, groeit het koppel van 290 Nm naar 320 Nm.
Van 0 naar 100 kilometer per uur sprint het topmodel nog steeds in 6,5 seconden. Ook de topsnelheid blijft met 230 kilometer per uur hetzelfde.
Een nieuwe design
Naast de techniek wordt ook het design aangepakt. Elke Ford Fiesta heeft voortaan led-koplampen en een nieuwe neus. Het Ford-logo schuift naar beneden en vindt zijn plaats op de grotere grille. Daarnaast beslaan de – look a like – luchthappers een groter deel van de onderbumper waarin ook de vernieuwde mistlampen zijn geplaatst.
Ook het interieur krijgt een update. De analoge tellers maken ruimte voor een 12,3 inch digitaal instrumentarium. Op dit scherm wordt in geval van spookrijden een melding weergeven middels het nieuwe Wrong-Way Alert.
Ford brengt veel verschillende Fiesta-uitvoeringen
De nieuwe Ford Fiesta komt in verschillende uitvoeringen: de basis Connected, een luxe Titanium, een sportieve ST-Line en een stoerdere Active. Door op de optielijst de X-uitrusting aan te vinken worden deze uitvoeringen aangevuld met extra luxe en comfort. De Titanium, ST-Line en Active zijn als Vignale-versie te bestellen. Dit is het meest luxe uitrustingsniveau van de hatchback.
Exacte specificaties van de speciale uitvoeringen en de bijbehorende prijzen zijn nog niet bekend en volgen op een later moment.
Lees ook:
Ook interessant
-
Onderzoek: ‘Bijna alle semi-autonome rijassistenten zijn ruk!’
-
Zuiniger dan fabrieksopgave? Het daadwerkelijke verbruik van de Ford Puma ST
-
Je raadt nooit hoeveel BPM je op de Ford Bronco betaalt!
-
Ford stopt met elektronische rijassistent die toch niemand gebruikt
-
Ford Mustang Mach-E duizenden euro’s goedkoper: nu met subsidie
-
Bij de vernieuwde Ford Puma draait het om het innerlijk
-
Waarom de Europese Ford Mustang meer dan 10 procent vermogen mist
-
Ruime occasion voor 10.000 euro: de Ford B-Max een goed idee?
-
Uw Garage: Tim moet kiezen tussen een Ford Mustang en een Taunus
-
De 5 belangrijkste dingen die veranderd zijn aan de Ford Kuga
-
Deze stuurmansauto koop je voor minder dan 10.000 euro
-
Fisker heeft geen geld meer en stopt tijdelijk de productie