Fiat Chrysler: ‘Ontwikkeling Alfa Romeo gaat toch langer duren’
Als het gaat om de wederopstanding van Alfa Romeo heeft Fiat Chrysler Automobiles (FCA) meer beloofd dan het concern heeft waargemaakt. En dat moet algemeen directeur Sergio Marchionne nu toch ook zijdelings toegeven.
Kennen jullie bovenstaande afbeelding nog? Er zou een heftig Alfa Romeo-productoffensief aankomen dat in 2018 zou zijn afgerond. Goed, het merk heeft nu de Giulia en Stelvio, maar dat is het voorlopig even. FCA heeft vier jaar geleden gewoon veel te veel beloofd. Al geeft topman Marchionne daar natuurlijk een andere draai aan.
KLEUTERSCHOOL
“We zitten nog op de kleuterschool”, zei hij in een interview met het Australische autoblad Wheels. “Ik denk dat we net zijn begonnen. […] Ik denk dat het Alfa Romeo-verhaal een langer verhaal is. We hebben tijd nodig. Het gaat nog tot en met 2022 duren voordat we het volle effect zullen zien. Het zou voor FCA economische zelfmoord zijn om Alfa en Maserati niet te ontwikkelen.”
5 MILJARD EURO
In mei 2014 presenteerde Marchionne zijn meerjarenplan voor Alfa Romeo nog met veel bravoure. Het plan – waarvoor 5 miljard euro opzij werd gezet – voorzag onder meer in een sportwagen boven de 4C, een sedan in het segment van de BMW 5 Serie, twee SUV’s en twee compactere modellen ter vervanging van de Giulietta.
Lees ook:
Ook interessant
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China
-
Recaro is gered, maar het is vanaf nu geen Duits bedrijf meer
-
Dit zijn de best en slechtst scorende auto’s bij crashtest 2024
-
Deze update maakt de originele Mazda MX-5 drie seconden sneller!
-
Waarom Half-Life 2-fans zullen smullen van de nieuwe DS N°8
-
Hier staat min of meer de nieuwe, elektrische Volkswagen Golf
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A6 (e-tron)
-
Met de nieuwe service van Nio kun je in theorie de bijtelling ontduiken
-
Productie Cybertruck op pauze! Maar er waren toch miljoenen pre-orders?
-
Is de elektrische Ford Puma Gen-E niet een beetje laat?
-
Met dit studiemodel jaagt Jaguar zijn traditionele kopers weg
-
Audi A6 e-tron met enorme range gaat het BMW i5 moeilijk maken