Ferrari zonder CEO na opstappen Camilleri
Ferrari moet op zoek naar een nieuwe CEO. Louis Camilleri, die tot vandaag die rol binnen Ferrari vertolkte, stapt namelijk op.
Dat doet hij wegens persoonlijke redenen, zo laat hij in een officiële verklaring weten. De huidige bestuursvoorzitter, Johan Elkann, neemt voorlopig zijn taken waar. Hij krijgt ook de opdracht om een nieuwe CEO te vinden.
Bewondering
In een verklaring schrijft Camilleri het volgende. “Ferrari is een onderdeel van mijn leven geweest en het was een privilège om CEO te zijn. Mijn bewondering voor de bijzondere mannen en vrouwen in Maranello en voor de passie en toewijding die ze hebben met alles wat ze doen, kent voor mij geen grenzen. Ik ben trots op de prestaties die we hebben geleverd en weet dat de beste jaren van Ferrari nog moeten komen.”
Camilleri nam het stokje bij Ferrari in 2018 over van de toen de overleden Sergio Marchionne. Naar verluidt ziet Camilleri nu af van zijn functie bij de sportwagenbouwer, omdat hij recent is getroffen door het coronavirus. Dat zou echter niet de enige reden zijn voor het opstappen.
Volume
De inmiddels ex-CEO van Ferrari kan wel terugkijken op een goede periode. Financieel gezien ging het Ferrari de laatste jaren voor de wind, met de introductie van veel (volgens sommigen te veel) modellen die de productievolumes van de fabrikant flink omhoog duwden. In 2019 bouwde de fabrikant voor het eerst meer dan 10.000 auto’s per jaar.
Johan Elkann zal niet lang in deze functie blijven. Zoals gezegd krijgt hij de taak om een nieuwe CEO voor Ferrari te vinden, maar hij gaat binnenkort zelf een enorme taak op zich nemen. Elkann wordt namelijk de voorzitter van Stellantis, de fusie tussen FCA en PSA die binnenkort gesloten wordt.
Lees ook:
Ook interessant
-
Leasecontracten lopen af: elektrische Volkswagen wordt goedkoper in 2025
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’
-
Eerste Nederlandse snelweg met e-tol: zo werkt het
-
Als jij dít doet in de auto, ben je vanaf nu niet meer verzekerd
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China
-
Recaro is gered, maar het is vanaf nu geen Duits bedrijf meer
-
Dit zijn de best en slechtst scorende auto’s bij crashtest 2024
-
Deze update maakt de originele Mazda MX-5 drie seconden sneller!