Je zou bijna denken dat het steigerende Ferrari-paard een koe is, want het wordt flink uitgemolken. Na de auto’s, petjes en shirtjes, pretparken en horloges zijn daar nu de Salotto Ferrari-merkcentra, waarvan de eerste net zijn deuren heeft geopend.

FerrariFerrari


Waar anders, kunnen we wel zeggen, dan in Dubai. Salotto is Italiaans voor salon, dus dan weet je zo’n beetje wat je kunt verwachten. Het centrum is er om vermogende personen kennis te laten maken met het merk Ferrari (moet dat nog?).

"Er zijn altijd Ferrari's beschikbaar voor een nadere inspectie of een proefrit"

Volgens Ferrari is het een plek waar ze vrienden kunnen ontmoeten, koffie kunnen drinken en kunnen ontspannen. Dat ze er ook prijzige artikelen met de ‘Cavallino Rampante’ erop kunt kopen, spreekt natuurlijk voor zich.

LEES OOK: FERRARI WORDT ZEVENTIG, STROOIT MET SPECIAL EDITIONS

De Salotto zal worden gebruikt voor exclusieve evenementen (feesten en partijen zullen we het maar niet noemen) en bovendien zijn er altijd Ferrari’s beschikbaar voor een nadere inspectie of een proefrit, al dan niet met een coureur achter het stuur.