Ferrari nooit volledig elektrisch
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fferrari_sf90_stradale_2.jpg)
Je zou het in deze tijd waarin iedereen elektrisch lijkt te willen gaan niet verwachten maar bij Ferrari geven ze tegengas. De CEO stelde onlangs zelfs dat Ferrari nooit volledig elektrisch gaat. En die boodschap kreeg applaus op de beurs want de waarde van de Ferrari-aandelen schoot omhoog.
Aandelen stijgen door anti EV statement
De Ferrari-aandeelhouders konden de boodschap van CEO Louis Camilleri dat Ferrari nooit volledig elektrisch zal gaan wel waarderen dus. De aandelen stegen 7 procent in waarde na dit anti EV-statement. Daar kunnen we ons bij het ultieme sportwagenmerk met een rijke historie van acht- en twaalfcilinders wel wat bij voorstellen. Dat neemt niet weg dat ook Ferrari niet ontkomt aan elektrificatie van haar modellen. De krachtigste Ferrari van het moment is de SF90 Stradale heeft niet voor niets een hybride-aandrijflijn met een V8 en drie elektromotoren die 1000 pk sterk is.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F06%2F3LOR0068-scaled-1.jpg)
CEO trapt op de rem
Hoewel luxe merken als Bentley recent aankondigden juist wel volledig elektrisch te gaan, trapt de 65-jarige Ferrari CEO juist op de rem. Dat is contra de verwachting en eerdere voorspellingen. Dat bleek uit een interview met de New York Post. Daarin stelt hij dat tijdens zijn leven “waarschijnlijk niets eens 50 procent van het modellengamma volledig elektrisch zal zijn”.
Exclusiefste modellen bestsellers
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F08%2FTUMB-Autovisie-Monza-SP2.jpg)
De aandelenstijging is niet alleen te wijten aan de ‘Ferrari nooit volledig elektrisch’ uitspraak. Wel lijkt het het voortbestaan van Ferrari’s waar nog steeds benzine door de leidingen stroomt, veilig te stellen. De waardering is ook een beloning voor de goede bedrijfsresultaten. De zeer exclusieve Monza SP1 en SP2 blijken zoals we al eerder meldden te verkopen als warme broodjes. Want hoewel de sales wel onder de Corona-crisis leed, verkocht het merk 15 procent meer van hun twaalf cilinder modellen.
Wel degelijk ook elektrisch
Denk door de relativerende boodschap van Camilleri niet dat Ferrari helemaal geen elektrische modellen gaat maken. Begin dit jaar berichtten we nog over uitgelekte patenttekeningen die een volledig elektrische Ferrari lieten zien. Dat Cammileri een realist is, toonde hij eind vorig jaar ook al aan. Toen stelde hij dat Ferrari niet eerder dan 2025 met een volledig elektrisch model zal komen omdat de batterijtechnologie nog niet ver genoeg ontwikkeld was. Met name de laadsnelheid en actieradius waren nog niet op het niveau dat Ferrari eist aldus de Ferrari-voorman destijds.
Lees ook:
Ook interessant
-
Je raadt nooit de motor van deze caravan/camper-Volkswagen T1
-
Vaak krassen op je auto? Deze optie voorkomt ze, aldus Elon Musk
-
‘Goedkope’ Chinese concurrent Mercedes G-klasse kan varen!
-
De allereerste hybride is zuinig en koop je voor minder dan een elektrische fiets
-
Kabinet trekt 125 miljoen uit voor waterstof, dit zijn de plannen
-
Review SsangYong Torres – Te bestellen als je ‘m echt wil hebben
-
Covermodel: Fiat 2300 Coupé, ‘Een waardig topmodel’
-
Lege accu? Dit kost het als je strandt met je elektrische auto
-
Deze auto’s moet je nooit kopen volgens ChatGPT
-
Occasions: 3 comfortabele top-middenklassers voor 15.000 euro
-
Deze zelfgebouwde Saab EX kan van jou zijn, en dat wil je
-
Waarom is LPG zo goedkoop?