Ferrari introduceert dit jaar V8-sportwagen met hybridetechniek
Ferrari introduceert nog dit jaar een sportwagen met middenmotor en hybride-ondersteuning. Dat heeft directeur Louis Camilleri bekendgemaakt. Naar verluidt komt het V8-model nog boven de twaalfcilinder 812 Superfast te staan.
Overigens wordt het nieuwe model niet begin maart op de autoshow van Genève voorgesteld, aldus een bron binnen Ferrari. Aan Automotive News Europe liet die weten dat de auto later dit jaar op een eigen Ferrari-event wordt gelanceerd. Topman Camilleri vertelde aan analisten dat het model begin 2020 op de markt komt.
Zestig procent hybrides
De nog naamloze sportwagen wordt het tweede hybridemodel na de LaFerrari, die een atmosferische V12 combineerde met een elektromotor. Volgens Camilleri zal over drie jaar zestig procent van het Ferrari-leveringsgamma bestaan uit hybrides. De eerste volledig elektrische Ferrari staat voor na 2022 op de rol.
Ferrari Purosangue
Bovendien heeft het Italiaanse merk vorig jaar september aangekondigd dat er wel degelijk een SUV aankomt. Het model gaat Purosangue heten en heeft op de eerste klanten al indruk gemaakt, aldus Camilleri. “Het SUV-segment is duidelijk aan het groeien. Veel van onze klanten zouden maar wat graag dagelijks in een Purosangue rijden.”
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste