Ferrari 812 Superfast in speciaal koolstofvezel dankzij Mansory
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmansory_ferrari_812_stallone_03.jpg)
Duitse tuner Mansory is geen bedrijf waar je heen gaat als je onopvallend in je auto wilt rijden. De heren aldaar lijken geen rem te kennen als het aankomt op uiterlijk vertoon. Dat bewijzen ze keer op keer, en nu wederom met deze Ferrari 812 Superfast. Voor de gelegenheid is hij omgedoopt tot ‘Stallone 812’ want zo’n stoere wagen verdient een stoere naam, aldus Mansory.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmansory_ferrari_812_stallone_04.jpg)
De Ferrari 812 Superfast is niet bepaald een lelijke auto als hij uit de Ferrari-fabriek in Maranello komt rollen. Ook is hij niet bepaald zwak te noemen met zijn 6,5 liter V12 die goed is voor 800 pk en 718 Nm. Maar daar is niet iedereen het mee eens. En voor die mensen bestaat Mansory. Om te beginnen was de 800 pk niet genoeg voor de tuners. Daarom hebben ze de V12 wat gekieteld waardoor hij nu goed is voor 830 pk en 743 Nm. Hiervoor werd de elektronica aangepast en plaatsten de Duitsers een nieuw uitlaatsysteem.
Koolstofvezel
Daar hadden ze het ook prima bij kunnen laten, maar Mansory zou Mansory niet zijn als ze hun liefde voor koolstofvezel niet zouden tonen. Deze Stallone 812 heeft meerdere panelen die zijn opgetrokken uit het sterke en lichte materiaal. Maar deze keer is het iets andere carbon fiber dan je zou verwachten. De standaard geweven vorm zit er namelijk niet in.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmansory_ferrari_812_stallone_05.jpg)
Niet verrassend koos Mansory ervoor om de voor- en achterbumper uit het materiaal op te trekken. Beide hebben een ietwat aparte vormgeving waardoor de looks van de 812 Superfast flink veranderen. Voorop is ruimte gemaakt voor een splitter en achterop vinden we een diffuser en een grote vleugel. Om het geheel af te maken zijn er ultra-lichte gesmeden Yavin-velgen geplaatst en is de vering aangepast waardoor de Stallone 812 dichter op het wegdek ligt.
Volledige controle
Het feest gaat ook binnenin verder. Daar vinden we natuurlijk ook het nodige koolstofvezel, maar dan weer wel in het normale geweven patroon. De naam ‘Stallone’ is gedrukt in de hoogglans carbon drempel en het stuur is opnieuw vormgegeven. Deze zou samen met de aluminium pedalen ‘volledige controle over de auto moeten garanderen’. Wel zo prettig om vooraf te weten…
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V
-
Column: ‘Elektrische auto’s zijn de oplossing niet’
-
15- en 14-jarige vluchten in gestolen Toyota voor politie
-
’s Werelds goedkoopste auto van Tata als Nederlandse occasion
-
Waarom de GT3 R Rennsport de ultieme Porsche 911 is, maar je ‘m niet wil
-
Dit kost de Volkswagen ID.7 in Nederland
-
Deze bekeuringen moet je niet betalen!
-
Mistig? Dit is wanneer je mistlampen mag gebruiken
-
Bijna 40 procent van de Nederlanders vult ruitenvloeistof eigen auto niet bij
-
De BMW X2 moet gewoon lekker normaal doen
-
Waarom de elektrische auto van Huawei Tesla van zijn troon kan stoten
-
Autorijden is duur: maar carpoolen voor veel Nederlanders geen optie