Ferrari 812 Superfast in speciaal koolstofvezel dankzij Mansory
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmansory_ferrari_812_stallone_03.jpg)
Duitse tuner Mansory is geen bedrijf waar je heen gaat als je onopvallend in je auto wilt rijden. De heren aldaar lijken geen rem te kennen als het aankomt op uiterlijk vertoon. Dat bewijzen ze keer op keer, en nu wederom met deze Ferrari 812 Superfast. Voor de gelegenheid is hij omgedoopt tot ‘Stallone 812’ want zo’n stoere wagen verdient een stoere naam, aldus Mansory.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmansory_ferrari_812_stallone_04.jpg)
De Ferrari 812 Superfast is niet bepaald een lelijke auto als hij uit de Ferrari-fabriek in Maranello komt rollen. Ook is hij niet bepaald zwak te noemen met zijn 6,5 liter V12 die goed is voor 800 pk en 718 Nm. Maar daar is niet iedereen het mee eens. En voor die mensen bestaat Mansory. Om te beginnen was de 800 pk niet genoeg voor de tuners. Daarom hebben ze de V12 wat gekieteld waardoor hij nu goed is voor 830 pk en 743 Nm. Hiervoor werd de elektronica aangepast en plaatsten de Duitsers een nieuw uitlaatsysteem.
Koolstofvezel
Daar hadden ze het ook prima bij kunnen laten, maar Mansory zou Mansory niet zijn als ze hun liefde voor koolstofvezel niet zouden tonen. Deze Stallone 812 heeft meerdere panelen die zijn opgetrokken uit het sterke en lichte materiaal. Maar deze keer is het iets andere carbon fiber dan je zou verwachten. De standaard geweven vorm zit er namelijk niet in.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmansory_ferrari_812_stallone_05.jpg)
Niet verrassend koos Mansory ervoor om de voor- en achterbumper uit het materiaal op te trekken. Beide hebben een ietwat aparte vormgeving waardoor de looks van de 812 Superfast flink veranderen. Voorop is ruimte gemaakt voor een splitter en achterop vinden we een diffuser en een grote vleugel. Om het geheel af te maken zijn er ultra-lichte gesmeden Yavin-velgen geplaatst en is de vering aangepast waardoor de Stallone 812 dichter op het wegdek ligt.
Volledige controle
Het feest gaat ook binnenin verder. Daar vinden we natuurlijk ook het nodige koolstofvezel, maar dan weer wel in het normale geweven patroon. De naam ‘Stallone’ is gedrukt in de hoogglans carbon drempel en het stuur is opnieuw vormgegeven. Deze zou samen met de aluminium pedalen ‘volledige controle over de auto moeten garanderen’. Wel zo prettig om vooraf te weten…
Lees ook:
Ook interessant
-
Lynk & Co 02: goedkoper, zuiniger en ruimer dan Volvo EX30
-
Deze parkeerplaats in P.C. Hooftstraat kost meer dan nieuwe Ferrari
-
Voorkom een boete! Met deze banden mag je Italië niet in
-
Zelf racen in sportwagencup kan! Dit kost het
-
Tanken na de ‘klik’ van het vulpistool: de gevolgen voor jouw auto
-
Land Cruiser te duur? Spotgoedkope Suzuki is ook serieuze 4×4
-
Audi RS 3 vs. Toyota GR Yaris: Welke is leuker op de Nordschleife?
-
Nieuwe Subaru-airbag kan veel Nederlandse levens redden
-
Het indrukwekkende wagenpark van F1-coureur Lando Norris
-
Ford Puma Gen-E is een redelijke EV met één groot pluspunt
-
Volvo S90 is vernieuwd en blijft dus toch nog wat langer bestaan
-
Dit moet je volgens Audi-designer weten over nieuwe A6 Limousine