Zal vast weer een epische auto zijn, deze hardcore versie van de Ferrari 488 GTB, maar zijn naam is het weer net niet. De machine gaat door het leven als Ferrari 488 Pista. Kom maar op met die kinderachtige grappen...

Ferrari 488 PistaFerrari 488 Pista


De 488 Pista - waarbij 'Pista' natuurlijk staat voor 'circuit' - treedt in de voetsporen van de 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia en de 458 Speciale. Hij wordt aangedreven door een ongeveer 750 pk sterke variant van de 3,9 liter twinturbo V8 uit de 488 Challenge. Dankzij wat gelekte informatie weten we dat de motor zo'n 10 procent lichter zal zijn dan die in de 488 GTB.

Actieve achterspoiler

Daarbij is de 488 Pista (foto's via Just Supercars!) als geheel natuurlijk ook een stuk lichter, mede door het gebruik van koolstofvezel wielen (40 procent lichter) en een aantal koolstofvezel carrosseriedelen (zoals de voorbumper, achterbumper en kofferklep). Aerodynamisch gezien is de 488 Pista 20 procent efficiënter geworden. Hij is uitgerust met een actieve achterspoiler.

Aantal in Nederland

Ferrari heeft geen limiet aan het aantal exemplaren gesteld. Het merk bouwt er net zoveel als het kan verkopen. De levenscyclus van de 488 Pista zal echter niet heel lang zijn (waarschijnlijk slechts anderhalf jaar). In Nederland zijn reeds een aantal auto's verkocht. Wereldwijde Dealers en leden van Ferrari-clubs hebben de 458 Speciale-opvolger al van dichtbij gezien.

Ferrari 488 PistaFerrari 488 Pista