Ferrari 412 keert terug
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fferrari-412-ares-design-2.jpg)
Ares Design werkt achter de schermen hard aan een remake van de beroemde Ferrari 412. Als basis gebruikt het bedrijf de Ferrari GTC4Lusso.
Ares Design
De eerste schetsen verschenen al in februari van dit jaar. Nu geeft Ares Design – het bedrijf van voormalig Lotus-baas Danny Bahar – extra foto’s vrij, zowel van het interieur als exterieur. In het interieur valt op dat de 2+2-stoelopstelling behouden blijft. Het dashboarddesign is flink aangepast. Meer hoekig, zoals dat ook was bij de originele Ferrari 412.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fferrari-412-ares-design-6.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fferrari-412-ares-design-5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fferrari-412-ares-design-4.jpg)
Atmosferische 6,3 liter V12
De prijs van de moderne Ferrari 412 zal ongeveer 700.000 euro bedragen, dat is twee keer zoveel als een standaard GTC4Lusso kost. Je krijgt dan een atmosferische 6,3 liter V12 met 690 pk en 697 Nm koppel. Genoeg vermogen voor een 0-100-tijd van 3,4 seconden en een topsnelheid van 335 km/h. Het koetswerk van de 412 van Ares Design is gemaakt van koolstofvezel om het gewicht zoveel mogelijk te drukken.
Snelle luxecoupé
Ferrari introduceerde in 1972 de 365 GT4 2+2, een snelle luxecoupé met een 340 pk sterke 4,4 liter V12 voorin. In 1976 werd de auto opgevolgd door de 400, die in 1979 brandstofinjectie kreeg en als 400i verder ging. De laatste variant van de grote Ferrari ging in 1985 in de verkoop. Deze 412i had een 4,9 liter V12 met nog steeds 340 pk. De productie ervan werd in 1989 stopgezet.
Lees ook:
Ook interessant
-
Hoe Audi minder auto’s gaat verkopen om meer geld te verdienen
-
In dit land is de Porsche 911 de bestverkochte nieuwe auto
-
De Nissan Ariya Nismo rijdt geweldig, maar heeft één groot nadeel
-
Deze Kia EV4 komt de Volkswagen ID.3 een oplawaai geven
-
Dit prototype van de nieuwe BMW M3 heeft 18.000 Nm koppel!
-
Lucid bouwt volstrekt overbodige elektrische auto’s, vindt het merk zelf
-
Zo zien de compacte Volkswagen ID.1 en ID.2X eruit
-
Goed nieuws voor occasionkoper: prijs gebruikte Tesla is gekelderd
-
Hè hè! Peugeot e-3008 en e-5008 krijgen eindelijk fatsoenlijk vermogen
-
Waarom de Maserati MC20 GT2 Stradale géén heldenmaker is
-
Aston Martin: ‘Onze klanten haten elektrische auto’s!’
-
Zo verdwijnen miljoenen aan EV-subsidie naar het buitenland