Facelift voor Mercedes-Benz C-Klasse
Nu Mercedes-Benz in de afgelopen jaren de E- en S-Klasse heeft vernieuwd en opgewaardeerd, kan de C-Klasse uiteraard niet achterblijven. Zowel de sedan als Estate-stationwagon krijgen voorzieningen die eerder op de grotere modellen zijn geïntroduceerd.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F17C898_066.jpg)
Mercedes-Benz wacht voortaan niet meer tot het moment dat zijn vlaggenschip aan vervanging toe is om nieuwe veiligheids- en comfortverhogende voorzieningen te introduceren en dan de kakelverse items gestaag over de rest van het modellengamma te introduceren. De autobouwer kiest ervoor om nieuwe zaken direct op zijn nieuwste model beschikbaar te maken, ongeacht of dat nu een SUV, het instapmodel of een sportwagen is. De C-Klasse ondergaat nu zijn eerste facelift, waarbij de op de E- en S-Klasse geïntroduceerde systemen ook op de kleinere sedan en stationwagon worden toegepast.

Elektronische architectuur
Zo krijgt de C-Klasse -over de Cabriolet en Coupé wordt nog niet gesproken- de elektronische architectuur van zijn grotere broers. Daardoor is het mogelijk om systemen als een volledig digitaal combi-instrument en multimediasysteem te introduceren, terwijl ook assistentiesystemen van de E- en S-Klasse kunnen worden toegepast. De C-Klasse kan optioneel met een volledig digitale combi-instrument worden besteld. Op het stuurwiel zijn de bekende aanraakgevoelige touch control-buttons aangebracht, waarmee tevens de cruise control en het infotainmentsysteem kan worden bediend. Net als in de S-Klasse wordt de data van het navigatiesysteem gebruikt voor bijvoorbeeld de adaptieve cruise control Distronic, wat belangrijk is bij het naderen van bochten, kruispunten of rotondes. Ook de rijbaanwisselassistent en actieve stuurassistent zijn nu op de C-Klasse leverbaar.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F17C898_022-1.jpg)
Design
Voor de opfrisbeurt van de C-Klasse heeft ook de designafdeling een bijdrage geleverd. De ontwerpers zijn met een gerestylede front inclusief koplampen gekomen. Achter monteert Mercedes andere achterlichtunits.
Voor de aandrijving is keuze uit nieuwe en vernieuwde motoren. De autobouwer laat nog even in het midden om welke blokken het gaat.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F17C898_006-2.jpg)
Genève
De gefacelifte C-Klasse debuteert op de Autosalon van Genève 2018. De show duurt van 8 tot en met 18 maart.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit programma is Boer Zoekt Vrouw voor iedereen met een camper, zo daten vanlifers
-
Betaalbaar racen: dit is de BMW M125i van Nederlandse constructeur DayVtec
-
Amerikaanse fabrikant blaast nieuw leven in legendarisch motorblok, en hij wordt bepaald niet kleiner
-
Renault Megane en Scenic krijgen toch weer een brandstofmotor
-
Chinese SUV probeert Range Rover-stunt na te doen, maar faalt hopeloos en sloopt trap op berg
-
Benzine bijna 2,20 euro: ‘Boycot Russische olie en beperkte productie stuwen prijs’
-
Fiat Grande Panda vs. Firefly: deze leuke, betaalbare elektrische auto is het best
-
Tesla komt eindelijk met Apple CarPlay, maar dat ziet er heel anders uit dan bij andere merken
-
Cupra brengt de nieuwste en krachtigste Leon ooit uit: krijgt hij eindelijk Audi’s vijfcilinder?
-
Autovisie Jaarboek 2026: dit is het ideale cadeau voor een autoliefhebber
-
Laat de Lamborghini Urus staan! McLaren komt met grote SUV, en die is er sneller dan je denkt
-
China probeert stoplichtsprintjes te voorkomen met irritant (en nutteloos) stukje wetgeving
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2FSjoerd-van-Bilsen.jpg)