Estate-versie maakt Renault Talisman-reeks compleet
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-header-e1440581770272.jpg)
De Renault Talisman is nog niet eens live aan het grote publiek getoond, maar het leveringsprogramma is al compleet. Zie hier de Estate-variant die naast de sedan in het gamma komt. Met deze twee carrosseriestijlen betreedt Renault het felbevochten D-segment.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-4-e1440582033950.jpg)
Een sedan en een stationwagon: meer smaken komen er niet (zoals al eerder bericht, krijgt de Laguna Coupé geen opvolger). Van het duo heeft Renault ongetwijfeld de hoogste verwachtingen van de Estate. Tenminste, in Europa. Van de één miljoen hier verkochte grote middenklassers is 54 procent een stationwagon, maar wereldwijd zou de sedanversie wel eens de overhand kunnen nemen.
“Van de sedan en de Estate heeft Renault de hoogste verwachtingen van die laatste”
De Estate is net zo lang als de sedan. Hij meet van bumper tot bumper exact 4,86 meter. De breedte en hoogte reiken tot 1,87 en 1,46 meter. Binnen deze afmetingen biedt de stationwagon op de achterbank drie millimeter meer hoofdruimte dan de sedan, meer dan 25 liter aan opbergvakken en een laadlengte van 1,12 tot 2,01 meter, afhankelijk van de stand van de achterbank. In de vijfpersoonsconfiguratie biedt de Estate 572 liter aan bagagevolume. Met de achterbank weggeklapt kan er tot 1.700 liter aan spullen worden meegenomen. Daarmee biedt de Talisman een laadruimte van gemiddelde grootte.
De Talisman Estate verschijnt begin volgend jaar op de Nederlandse markt. Het leveringsprogramma zal bestaan uit vijf uitrustingsniveaus, inclusief een Initiale Paris-versie. Voor de aandrijving is keuze uit vijf motoren, te weten een 1.6 TCe-benzinemotor met 150 of 200 pk en een 1.6 dCi-diesel met 110, 130 of 160 pk. De importeur komt later met de definitieve specificaties voor de Nederlandse markt. De prijzen van de Talisman Estate zijn nog niet bekend.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-3-e1440582042637.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-2-e1440582051459.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-1-e1440582061779.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-3-e1440582042637.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-2-e1440582051459.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-1-e1440582061779.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Ferrari bezig met Tesla Roadster-achtige ‘raketten’
-
Nederlandse overheid verkoopt Volkswagen Polo GTI
-
Dit zijn de 10 meest teleurstellende auto’s volgens Amerikaans onderzoek
-
BMW is bezig met geursproeiers onder het logo
-
Duik in de prijslijst: Peugeot 408, wat kost de bijzondere Fransoos?
-
F1-simulator in privéjet Verstappen: zoveel uren extra kan hij trainen
-
Lamborghini zwaait de V12 uit met de Invencible en Auténtica
-
Wordt dit de nieuwe Tesla Model 3 hatchback?
-
De zevenzits SUV van Porsche is nog groter dan de Cayenne
-
Dit is hoe Nederlands bedrijf TomTom nog meer dan een half miljard omzet draait
-
Deze Bugatti Chiron Profilée is de duurste nieuwe auto ooit geveild
-
Zo had de BMW M4 er af fabriek uit moeten zien