Estate-versie maakt Renault Talisman-reeks compleet
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-header-e1440581770272.jpg)
De Renault Talisman is nog niet eens live aan het grote publiek getoond, maar het leveringsprogramma is al compleet. Zie hier de Estate-variant die naast de sedan in het gamma komt. Met deze twee carrosseriestijlen betreedt Renault het felbevochten D-segment.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-4-e1440582033950.jpg)
Een sedan en een stationwagon: meer smaken komen er niet (zoals al eerder bericht, krijgt de Laguna Coupé geen opvolger). Van het duo heeft Renault ongetwijfeld de hoogste verwachtingen van de Estate. Tenminste, in Europa. Van de één miljoen hier verkochte grote middenklassers is 54 procent een stationwagon, maar wereldwijd zou de sedanversie wel eens de overhand kunnen nemen.
“Van de sedan en de Estate heeft Renault de hoogste verwachtingen van die laatste”
De Estate is net zo lang als de sedan. Hij meet van bumper tot bumper exact 4,86 meter. De breedte en hoogte reiken tot 1,87 en 1,46 meter. Binnen deze afmetingen biedt de stationwagon op de achterbank drie millimeter meer hoofdruimte dan de sedan, meer dan 25 liter aan opbergvakken en een laadlengte van 1,12 tot 2,01 meter, afhankelijk van de stand van de achterbank. In de vijfpersoonsconfiguratie biedt de Estate 572 liter aan bagagevolume. Met de achterbank weggeklapt kan er tot 1.700 liter aan spullen worden meegenomen. Daarmee biedt de Talisman een laadruimte van gemiddelde grootte.
De Talisman Estate verschijnt begin volgend jaar op de Nederlandse markt. Het leveringsprogramma zal bestaan uit vijf uitrustingsniveaus, inclusief een Initiale Paris-versie. Voor de aandrijving is keuze uit vijf motoren, te weten een 1.6 TCe-benzinemotor met 150 of 200 pk en een 1.6 dCi-diesel met 110, 130 of 160 pk. De importeur komt later met de definitieve specificaties voor de Nederlandse markt. De prijzen van de Talisman Estate zijn nog niet bekend.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-3-e1440582042637.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-2-e1440582051459.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-1-e1440582061779.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-3-e1440582042637.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-2-e1440582051459.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-1-e1440582061779.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Covermodel: Triumph Dolomite – Achterwaartse vooruitgang
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Mercedes EQE
-
Ruzie met de buren? Dan is deze Hummer de ideale auto voor jou
-
Verkoopcijfers 2023 – Dit merk verkocht in Nederland 13.000 procent meer auto’s
-
Met deze auto wordt Alpine weer belangrijk op het circuit
-
Waarom je toekomstige Hyundai’s niet naast Joel Beukers moet neerzetten
-
Deze Fiat Panda is voor als je geen Mercedes-AMG G 63 6×6 kan betalen
-
Reorganisatie bij Volkswagen! Omdat het dak nog steeds in brand staat
-
Batterijwissels de toekomst? Nio sluit deal met Volvo-fabrikant
-
Zonnestormen op komst: waarom je dan (g)een elektrische auto wil
-
Geen verrassing! Tesla Cybertruck is 21.000 dollar duurder dan beloofd
-
Ook tweedehands elektrische auto’s een stuk minder populair