Over en uit voor de Nissan GT-R LM Nismo?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2Fnissan_gt-r_lm_nismo_11.jpeg)
Nissan zou erover denken om de stekker uit zijn GT-R LM Nismo-programma te trekken. De drie eigenzinnige racewagens waarmee het merk aan de start van de 24 uur van Le Mans verscheen, konden niet met de concurrentie meekomen en bleken onbetrouwbaar.
De GT-R LM Nismo is de vreemde eend in de bijt van de LMP1-klasse. De hybride heeft zijn motor voorin liggen, wordt overwegend aangedreven op de voorwielen (elektrische aandrijving op de achteras kan bijspringen) en heeft voor veel bredere banden dan achter. Tijdens Le Mans ondervond de auto echter problemen, waardoor alle drie exemplaren met uitgeschakeld hybridesysteem moesten rijden. Er kwam slechts één GT-R LM Nismo aan de finish, op 150 ronden van de winnende Porsche 919. De wagen werd uit de eindstand gehaald omdat hij te lang in de pits had gestaan.
“Nissan is altijd geassocieerd met innovatie”, vertelt Renault Nissan-baas Carlos Ghosn. “We hebben een poging ondernomen die niet succesvol was. We moeten onze strategie dus opnieuw bekijken, want we wilden niet alleen anders zijn, maar ook competitief. Helaas zijn we tot nu toe alleen maar anders geweest.” Ben Bowlby, technisch directeur en van Nissans LMP1-team, voegt eraan toe: “Innovatie is soms pijnlijk, maar het proces is fascinerend.” Hij zegt er overtuigd van te zijn dat zijn uitzonderlijke ontwerp gaat werken.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2Fnissan_gt-r_lm_nismo_14-e1437489134835.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2Fnissan_gt-r_lm_nismo_18-e1437489142951.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2Fnissan_gt-r_lm_nismo_16-e1437489125551.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2Fnissan_gt-r_lm_nismo_14-e1437489134835.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2Fnissan_gt-r_lm_nismo_18-e1437489142951.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2Fnissan_gt-r_lm_nismo_16-e1437489125551.jpeg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze auto heeft de allergrootste remmen ter wereld
-
Met deze auto komt Donald Trump naar Nederland en dit kost-ie
-
Waarom jouw nieuwe elektrische auto meteen al accucapaciteit verliest
-
Toyota-topman: ‘We komen met een SUV op waterstof’
-
Doe deze vijf dingen niet! Anders wordt de batterij van je elektrische auto slechter
-
Dit was eerste auto van Christian Horner, baas van Max Verstappen
-
Met EV op vakantie? Deze landen hebben vaakst laadpalen op de camping
-
Kia: ‘Te veel EV’s verkopen is een probleem, te veel brandstofauto’s ook’
-
Nee, de batterij van jouw elektrische auto wordt helemaal niet snel slecht!
-
Waarom je de Volkswagen Golf GTI Edition 50 liever niet in de regen rijdt
-
Nieuwe Italiaanse supercar ken je nog niet | Sjoerds Weetjes 456
-
Met dit eenvoudige ‘werk’ verdien je 100.000 euro als klikspaan