Over en uit voor de Nissan GT-R LM Nismo?
Nissan zou erover denken om de stekker uit zijn GT-R LM Nismo-programma te trekken. De drie eigenzinnige racewagens waarmee het merk aan de start van de 24 uur van Le Mans verscheen, konden niet met de concurrentie meekomen en bleken onbetrouwbaar.
De GT-R LM Nismo is de vreemde eend in de bijt van de LMP1-klasse. De hybride heeft zijn motor voorin liggen, wordt overwegend aangedreven op de voorwielen (elektrische aandrijving op de achteras kan bijspringen) en heeft voor veel bredere banden dan achter. Tijdens Le Mans ondervond de auto echter problemen, waardoor alle drie exemplaren met uitgeschakeld hybridesysteem moesten rijden. Er kwam slechts één GT-R LM Nismo aan de finish, op 150 ronden van de winnende Porsche 919. De wagen werd uit de eindstand gehaald omdat hij te lang in de pits had gestaan.
“We wilden anders en competitief zijn, maar we zijn tot nu toe alleen maar anders”
“Nissan is altijd geassocieerd met innovatie”, vertelt Renault Nissan-baas Carlos Ghosn. “We hebben een poging ondernomen die niet succesvol was. We moeten onze strategie dus opnieuw bekijken, want we wilden niet alleen anders zijn, maar ook competitief. Helaas zijn we tot nu toe alleen maar anders geweest.” Ben Bowlby, technisch directeur en van Nissans LMP1-team, voegt eraan toe: “Innovatie is soms pijnlijk, maar het proces is fascinerend.” Hij zegt er overtuigd van te zijn dat zijn uitzonderlijke ontwerp gaat werken.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver